Att leva där man är

Leva i nuet. Det är något som jag får påminna mig om och om igen. Jag längtar efter att göra det, åka dit, flytta, studera på bibelskola. Det är mycket man kan längta efter - som gör att man glömmer att leva. 
 
Jesus har gett mig löften om framtiden. Han har lovat mig saker som jag fortfarande ber om, men som jag vet att en dag kommer han välsigna mig med det. Det kanske är imorgon, om en månad eller om flera år. Det vet inte jag, och ja, det är jobbigt att inte veta. Speciellt när man har ett kontrollbehov, eller att man längtar så mycket. Men man får påminna sig om och om igen att det är Gud det handlar om, inte mig. Och han kommer aldrig någonsin att bryta sitt löfte. Han är en god fader- en god fader bryter A L D R I G sina löfte, någonsin. Det kan du lita på. 
 
Jesus fick vänta i 30 år. 
Abraham i 40 år. 
Maria i 13 år. 
 
Maria fick ett löfte, hon skulle föda Guds son. Hon var inte gift, hon var oskuld och ung. Kan du tänka dig utfrysningen från omgivningen? Det var en synd att vänta barn innan man hade gift sig. Och hon visste inte ens till en början att det var Guds son. Hon hade mött en ängel, men liksom vi var hon människa. Hade hon sett i syne? Var det verkligen sant? Hon väntade - och ja hon var med barn. Men hon fick vänta ytterligare 30 år innan hon visste till säkerhet att det verkligen var Guds son. 
 
Usch, vilken väntan! Men hon gjorde det, och wow. Vilken välsignelse det måste ha varit! 
 
I stället för att längta tills du är 25 år på att Guds löfte ska uppfyllas, lev i nuet. Njut av att det är en process. Njut att du är där du är. Och försök inte vara någon annan. Gud vill använda dig där du är, och han vill använda dig precis som du är. Glöm aldrig det. Allt har sin tid, och det du väntar kommer en dag att komma. Men innan dess, lev där du är. Det är en konst, men en konst man kan träna sig i. 


Sarah    •     •   http://sarahannamaria.blogg.se

Så fantastiskt när Gud leder, precis det där upplever jag nu också och det gav mig tröst att läsa ditt inlägg!

Det händer ju ingenting och jag som är så ivrig, vill börja och hinna med så mycket medan jag lever här på jorden ju ;) Vill sjunga på allmänna ställen till Guds ära, möta sökande människor och dela evangeliet, sprida Jesus kärlek, helande och hopp till andra helt enkelt! <3










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype