Gud är god

Något jag ä l s k a r är Guds godhet. Han är så god. Så otroligt kärleksfull, fridfull, trofast. Han är G O D. Det ingår liksom i hans natur.
 
Jag har hört predikanter som snackar om att Gud kan skicka sjukdomar, deprission och andra negativa saker för att vi ska lära sig något utav det. För att vi ska lära oss att förtrösta på honom eller något liknande. Nej, nej och nej. Gud är god, och han ändras inte. Han skickar inte sjukdomar, för det ingår inte i hans natur. Han skickar inte något ont, för han är inte ond, han är god. Och bara god. Bara god. I Jakobs brev 1:13-17 står det Gud frestas inte av det onda och frestar inte heller någon. Var och en som frestas dras och lockas av sitt eget begär. När sedan begäret har blivit havande föder det synd, och när synden är fullmogen föder den död. Bedra inte er själva, mina älskade bröder.
 Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan. Det kommer ner från ljusens Far, som inte förändras eller växlar mellan ljus och mörker. 
 
Gud förändras inte. Gud kan bara skicka det goda, för att han är godheten själv. Vi älskar, för att han älskade oss först. Men vi lever i en förfallen värld, där det onda regerar, och det är ett faktum. Alla människor syndar. Vi drabbas av sjukdom förr eller senare, en närstående kan dö. Krig, svält och annat ont sker mitt ibland oss. Men det är inte Gud. 
 
Gud är dock så god att han kan vända det som är så otroligt mörkt och dystert till något så otroligt fantastiskt och vackert. Vi kan gå igenom en tuff period, inte för att Gud "vill det", utan för att så är livet. Men Gud kan vända denna mörka situationen till något vackert. Han kan hela det brustna. Han gör det inte för att han måste, utan han gör det för att han vill. Och han vill vara god. Inte bara ibland eller i några sepciella situationer, utan för att han är god. Hans natur är god. Han ä r god. Gud kan pröva oss och tukta oss. Men samma sak där, det är för att han är god. Varför skulle något gott skicka något ont? 
 
Gud är helig, Gud är kärlek, Gud är god. Gud är så najjs. 
 


Ruth Westergren    •     •   http://www.westergrensmycken.se

Kunde inte sagt det bättre själv! :) Gud är najjs...

Jag skriver också lite tankar mm kring Jesus och har en nätbutik där det finns kristna smycken. Du får hemskt gärna kika in och se vad du tycker!

http://www.westergrensmycken.se

I like what you write!

Gud välsigne dig!

/Ruth










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype