Väckelsen är idag

Många kristna väntar på väckelsen. Gud, när kommer den? Var är du? Varför händer inget med det svenska folket?
 
Bra frågor, jag undrar ibland också. Men det slog mig, vi kommer inte komma oss närmre väckelse än den väckelsen det är IDAG. Det är väckelse IDAG. Visst, imorgon kanske det blir fler som blir kristna, men det är väckelse nu. Idag, folk blir kristna. Gud berör. Vi tror på en levande Gud, han är verksam. Amen! 
 
Men visst, vi vill se en våg med Jesu eld i Sverige. Det längtar många efter. Få se Jesus beröra människors hjärtan, få be för sjuka och de blir friska. Men jag tror att de svenska kristna måste resa sig upp innan det blir väckelse. Det skulle aldrig bli väckelse under aposlarnas tid om inte de predikade evangeliet. Människor hade aldrig blivit helade om de inte bad för dem. Folk hade alrig blivit berörda av Gud om de inte hade fått chansen. Alla människor kommer få en möjlighet att få en relation med Jesus. I vissa situationer löser det han själv, genom att kanske lägga ned en längtan eller drömmar hos personen. Men många gånger använder han oss, vi kristna, för att nå de som behöver hans kärlek som mest. 
 
Väckelsen - den är idag. Imorgon ser det kanske annorlunda ut. Men i stället för att längta, längta och längta efter väckelsen, då tusentals svenskar blir kristna, titta ut. Vad behövs? Be och fråga Gud. Vad vill han? Vad vill vi? Bön är nyckeln för väckelse, det är jag helt övertygad om. Men vi kan inte heller tro att det sker av sig själv. Vi måste göra oss tillängliga, så Jesus kan använda oss. Precis som apostlarna gjorde på deras tid. 
 
Det är mycket snack, men lite verkstad. Hörni, vi gör detta tillsammans! Och tillsammans med han som är universums skapare!! Han har koll, och ja, det kommer en väckelse i Sverige, en väckelse då Jesu eld faller över människor och vi kommer få se fler och fler helade. Men det kommer också krävas uppoffringar, något man får räkna med.
 
Vem har sagt att det är lätt att följa Jesus?
Inte ens Jesus själv. 
Men det är så värt det, sååå värt.











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype