I'm faithful

I'm faithful, I'm faithful, always good, always good.
Så går den lovsången som jag lyssnar på just nu. Troligtvis en spontan lovsång. 
Dessa ord är så otroligt fridfulla. Jag är trofast. Jag är alltid god. Jag tycker det är otroligt skönt att höra den rösten i vardagen. När allt känns som det rasar ihop.
 
Gud har allt under kontroll. Jesus ser dina oroade tankar. Men han har ALLT under kontroll. Hur najjs är det inte det?! Jag tycker det är otroligt skönt när man tänker på det, att även om allt bara rasar samman. När jag inte har någon alls kontroll. När allt bara glider ur mina händer, även DÅ har Jesus kontroll över allt det. Tack Jesus! När jag inte räcker till så är Jesus där, wow! 
 
Det är därför jag tycker det är så viktigt att bygga sitt liv på Jesus. Om man bygger sitt liv på kläder, mode, politik, musik eller whatever så kommer det förmodligen att rasa när livet raser. Det är inte riktigt en stadig grund. Men det är det som är det fantastiska med Jesus. När allt rasar i sitt liv, så står man redan på en stadig grund om man har Jesus i sitt liv. Den personlig relationen till Jesus tror jag är jätteviktig. För han vill hjälpa oss, han vill leda oss, han vill vara vår säkra klippa. 
 
"Den som därför hör dessa mina ord och handlar efter dem, han liknar en förståndig man som byggde sitt hus på klippan. Regnet öste ner, störtfloden kom och vindarna blåste och kastade sig mot det huset. Men det föll inte, eftersom det var grundat på klippan. Men den som hör dessa mina ord och inte handlar efter dem, han liknar en dåre som byggde sitt hus på sanden. Regnet öste ner, störtfloden kom och vindarna blåste och slog mot det huset, och det föll samman, och dess fall var stort." (Matt 7:23-27).
Klippan i denna text är Jesus. Det är ganska klart, texten är inte så oklar. Jesus är tydlig med att de som bygger sitt liv på Jesus klarar stormen. 
 
Nu säger jag inte att vi inte kommer att gå igenom stormar, för det kommer alla göra. Oavsett om man har Jesus i sitt liv eller inte. Och det är inte det att man får det lättare om man har Jesus eller inte. Men mitt i stormen, kan jag iallafall, känna en frid som jag inte alls skulle ha känt om jag inte hade Jesus. Jag kan le, jag kan skratta även om det är hur jobbigt som helst. Jag orkar leva, även när det är jobbigt och kämpigt. Det är inte för att jag är en superperson, utan det är för att jag har Jesus i mitt liv som ger mig styrkan och glädjen. Wow, tack Jesus!!
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype