Andens frukter

Jag fortsätter lite på det jag snackade om igår. Om jag nu har fått ett tilltal, eller jag kanske ställer mig frågan "kommer detta från Gud?" så brukar jag titta på Andens frukter som står beskrivet i Galaterbrevet 5:22 Andens frukter däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning. 
  • Kärlek --> Allt som Gud har talat gör han i kärlek. Han ÄR kärlek. Om han har gett dig ett tilltal och du vill inte alls göra detta, eller det känns bara så blääää, då är det troligtvis inte han. Såklart kan man vrida och vända på detta. Men Gud tvingar aldrig, aldrig på något. Utan han gör allt i kärlek. 
  • Glädje --> Jag blir otroligt glad över Jesus. När jag lovsjunger så ler jag så mycket. Jesus gör mig så himla, himla glad! 
  • Frid --> Detta är så värdefullt i mitt liv. Mina tankar kan gå till vänster, höger, uppåt, neråt. Ibland får jag aldrig ro. Då ber jag fader vår. BAM. Frid, frid i hjärtat och i hjärnan. Tack Jesus! När jag inte känner frid, till exempel inför prov, brukar jag läsa Joh 14:27. Då känner jag friden rinna igenom min själ. Om tilltalet ger mig frid så brukar det oftast vara från Gud.
  • Tålamod --> Detta är nog det jag mest får kämpa med. Mitt tålamod. Om jag får ett tilltal från Gud, då vill jag att det ska hända NU. Jag har många visioner i mitt liv och jag vill att det ska hända nu. Men tiden för Gud är helt annorlunda jämfört med min tid. Självklart är detta något positivt, det hänger inte på mig. Men ibland känns det ganska jobbigt. Tålamod är något vi flesta måste kämpa med. 
  • Vänlighet --> En vänlig själ. Love it. De flesta som har Jesus är vänlig. Älska din medmänniska som du älskar dig själv säger Jesus. 
  • Trohet --> Visste inte vad detta var först, så kollade på synonymer. Pålitlighet, trofasthet. Jesus är helt klart pålitlig. Man kan lita på honom. Om tilltalet är pålitligt... Hmmm, kanske är det från Gud?
  • Mildhet --> Jesus var otroligt mild i sitt sätt att leva. Han brusade inte upp, han var lugn och ödmjuk. Vi som kristna kan inte banka in bibeln i folk. Vi måste vara milda. 
  • Självbehärskning --> Ja, vet inte riktigt vad detta innebär. Googla eller fråga Gud. Rekommenderar det sista förslaget:)
När jag får ett tilltal  brukar jag som gå tillbaka till detta och fråga mig själv, stämmer tilltalet i allt detta? Bockar jag av allt, så är det nog från Gud. Dock kan man ju inte göra detta på alla tilltal man får. Det beror helt klart vad tilltalet innebär. Får jag en bild till någon brukar jag oftast dela den utan att "bocka av" (det viktigaste är att det bygger upp, uppmuntrar och är i kärlek!! Om det ej är i kärlek, strunta i det.) Men om tilltalet handlar om något större. Kanske om Gud säger att du ska flytta till en annan stad, eller ta kontakt med en gammal vän. Ja, då kanske man ska checka av lite. Jag brukar också använda mig av detta i handlingar jag gör. Gör jag detta i trohet och vänlighet? Eller om man ska till exempel vara kritisk mot en kyrka eller om man är osäker om den predikanten verkligen predikar på ett kärleksfullt sätt. Kolla frukterna! 
 
Men Gud är dock mycket större än bara dessa fack vi har delat in frukterna i. Men det är en liten hjälp på traven!;)  Och såklart är detta inte ett måste!! Inga krav! Men på något sätt så hjälper det! Och sedan så är detta en tolkning av mig på detta. Allt som jag skriver om på bloggen är utifrån mitt perspektiv och min tolkning. Självklart kan man ha olika tolkningar och tankar! Detta är en tanke av fleeeera tankar om Andens frukter! 
 
Blessings!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype