You don't miss a thing - Bethel Music

What a wondrous thing 
I can stand to sing 
Cause when I fall to my knees, 
You’re the one who pulls me up again

What a mystery
That You notice me
And in a crowd of ten thousand
You don’t miss a thing

Alltså denna underbara lovsång av Bethel som heter "You don't miss a thing". Texten är otroligt berörande tycker jag! När jag känner mig deppad, orkar inte mer och kännar att jag inte pallar mer, då sätter jag på denna lovsång. När jag faller, då är det Jesus som styrker mig och ger mig kraft för att kunna ställa mig upp. Han hjälper mig. Alltså wow! 
Och tänk att han ser mig och dig? Han ser alla människor! Hur coolt är inte det?! Han ser allt du går igenom! Det svåra med också det roliga. Han ser allt. Oavsett om du tror eller inte tror kommer han alltid göra det. Även om alla på jorden skulle vara ateister skulle Gud fortfarande existera. Inget kan hindra Guds existens. Det tycker jag är väldigt skönt. Inget beror på mig, det finns ingen press på mig för Guds existens. Det enda som hänger på mig är att ge mitt liv till Jesus. Det är endast jag som kan ta det beslutet, men resten fixar Jesus! Lita på honom! 
Glöm inte att han ser allt! När det känns som att du är helt ensam, så är du inte det! Jag har märkt det i mitt eget liv. När det är tufft, då är det genom Jesus jag får kraften! Inte genom något annat, för inget annat räcker till. Det är endast Jesus som kan ge mig frid till 100%. Inget annat. När det är tufft i mitt liv är det extra viktigt för mig att söka Guds ansikte, så jag inte tappar greppet i mitt liv. Min egen tid med Jesus, läsa bibeln, sjunga lovsång, umgås med kristna, snacka med Jesus, är så viktig! Det är därifrån jag får kraften. Men glöm inte att du kan umgås med Jesus på sååå många olika sätt! Kanske tycker du om att spela jazz? Spela jazz för Gud! Eller tycker du att det är kul att sporta? Sporta för Jesus! Inget är omöjligt! 
 
Men glöm ALDRIG bort att du är sedd av herrarnas Herre, universums Skapare! Wow! 
Tack Jesus! 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype