Jesus vill vara med dig!

Varför är det så lätt att vara "kristen" på kristna läger? 
Jag brukar inte vilja säga katogorisera kristna. Vi kristna är Guds barn, oavsett hur mycket man tro, det finns inte olika "nivåer", det är mycket viktigt att komma ihåg!
Men om man frågar så här: Varför är det så lätt att tro, läsa bibeln, be och lovsjunga under kristna läger? 
Jag har nyss varit på ett kristet nyårsläger, Livskraft Norr! Väldigt bra, har fått mycket därifrån. 
En av predikanterna sa något så bra! Han frågade just denna fråga. "Varför är det så lätt att tro, läsa bibeln, be och lovsjunga under kristna läger?" - Svaret är logiskt. På kristna läger umgås du väldigt mycket med Jesus. Du går upp, äter frukost och sedan är det morgonbön. Efter det är det gruppsamling, där pratar man om Jesus. Seminarium, bibelstudium och sedan kommer det som jag tycker är det bästa. Kvällsmötet. Sedan får du möjlighet till förbön, växa i din tro och fråga saker som du kanske inte har vågat fråga annars. 
Du är med Jesus vädligt mycket. Du är omringad av kristna, kristna vänner, bekanta och ledare. Man har ett fokus på Jesus. Klart det är lättare att tro när man umgås med Jesus hela tiden. 
Det är som en vanlig relation. Om du är tillsammans med någon och ni vill växa varandra närmare, då måste man tillbringa tid med varandra, fråga jobbiga saker, säga sanning. Då växer man varandra närmre. Men om ni inte har tid med varandra kommer realtionen att gå sönder. Den kommer inte att hålla. 
Samma sak är det med Jesus. För att växa i tro och komma nämre Jesus måste ju tillbringa tid med honom. Det är så logiskt. Det kan vara tufft och svårt. Men du kommer märka att det är värt det, för du får så mycket tillbaka. Frid, kärlek, glädje och så mycket mer! Jesus älskar ju dig! Han vill vara med dig! 
Han vill alltid vara med dig, han vill umgås med dig. Han har ALLTID tid för dig! Men frågan är om du tar dig tid med honom? 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype