Gott nytt år!

Hej!
Ny är det ett nytt år, nya tag. Ganska klyschigt, jag vet. Men det har sin poäng. 2014 var ett bra år för mig, men som alltid finns det nedgångar i livet, i perioder har det varit tufft.
Har du haft ett tufft 2014? Har det känts svårt att ta upp sig ur sängen och ta sig till skolan eller jobbet? Kanske har du haft det tufft i din tro? Finns verkligen Gud, är han verkligen där hela tiden?
Oavsett vill Jesus dra upp dig, upprätta dig och börja om. Om du har haft ett grymt år, vill han fortsätta att glädjas med dig, och vara där när det blir tuffare. 
Men för dig som det har varit tufft, verkligen tufft. Jesus finns där. Han vill upprätta dig, han säger "Du, det gör inget, vi börjar om. Jag älskar dig, jag har en otrolig plan för dig! Följ mig!" - Jesus vill börja om med dig. Jag brukar tänka "Jesus, nu gör vi detta liv tillsammans!" Och det är en skön tanke tycker jag. Tänk att få leva sitt liv med någon annan som verkligen älskar mig så mycket att han har dött för mig? Och han är världens största och bästa plan för mitt och ditt liv, hur häftigt är inte det?! 
Gör livet tillsammans, han vill det! Det kommer att komma tuffa dagar, men Jesus finns där hela tiden. Han bär dig när du inte orkar längre. Han kommer att trösta dig. Titta inte bak i ditt liv. Titta framåt! Sikta in dig på Jesus, lita på hans plan, fokusera på Jesus. Det kommer att komma stormar, men Jesus stilla stormen. Det finns inget som är för litet eller för stort för honom. 
Det är ett nytt år. Kanske kommer det bli ett tufft år, eller ett grymt år... Men jag vill uppmana dig att lita på Jesus och fokusera på honom. Sök först Guds rike, sedan kommer allt annat. Ta dig tid med Jesus. Han vill umgås med dig. Läs Bibeln, lovsjung, ha en kristen gemenskap, snacka med Jesus. Det är så viktigt! Sätt på lovsång. 
Jag lyssnar otroligt mycket på lovsång, och jag tycker nästan synd om min familj som får stå ut med lovsång ur högtalarna hela tiden. Men lovsången hjälper mig att ta mig tid till Jesus och fokusera på honom i mitt liv. Även om jag inte lovsjunger när jag lyssnar, om jag inte ens tänker på Jesus, så känner jag en frid när jag lyssnar. Oavsett vad jag gör. Kanske gör jag läxan eller städar. Det händer något när vi lyssnar på lovsång. Det hjälper mig att hålla mig till Jesus. Jag tröttnar inte på lovsången, för det är något speciellt! 
 
Ha ett bra 2015! Jesus finns där HELA tiden! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype