Good Friday

Good Friday. 
Tycker att det är en ganska bra titel, bättre en långfredagen. Jesu död. Det är en otroligt hemsk dag, men tänk egentligen vad bra den är ändå! Jesus dog för oss. När han hängde fastspikad på korset, piskad och blodig, tänkte han på dig. Du var i hans hjärta. Jesus dog för just dig, för 2000 år sedan. Wow. 
Igår såg vi "The Son Of God" med familjen. Filmen handlade om Jesu liv. Den var helt underbar! Det blir alltid lika hemskt när man kommer till korsfästelsen. Ibland blundade jag. När han hängde på korset, då grät jag. Inte för att det var så sorgligt, utan för att han gjorde det för mig. Jag såg på filmen och tänkte "tänk att han gjorde det för mig..." - fatta vilken stor kärlek! 
Innan Jesus dog på korset var man tvungen att offra ett lamm till Gud för att få förlåtelse. Men Jesus dog en gång för alla. För att vem som helst ska kunna leva i relation med Gud. Genom den Heliga anden får vi en direktkanal till Gud. I Gamla Testamentet fanns det profeter och Gudsmän som talade med Gud. Men när hjälparen kom, den Helige anden, fick vi en direktkontakt med Gud. Men om aldrig Jesus hade dött på korset hade vi inte fått den kontakten.
- Vet du varför Gud offrade sin enda son?
Jo, för att han älskar dig så otroligt mycket. Han vill ha en relation med dig. Men vi människor syndar så otroligt mycket att vi inte är värdiga att vara med Gud. Straffet är döden. Någon var tvungen att dö. Antingen var det hans son, eller vi människor. Och han valde hans enfödde son för att vi ska få ett evigt liv, eftersom att han älskar oss så otroligt mycket. 
Du behöver inte göra saker för att leva i denna relation. Det enda du måste göra är att titta på Jesus och säga JA. Han vill vara med dig, forever. Han jublar när han hör din röst. Han vill bara krama om dig. Han älskar dig så mycket. Så, så, så mycket. 
Jag vet, jag tjatar på och man har hört det många gånger. Men Jesus älskar dig verkligen så mycket, och det är så lätt att glömma bort. 
 
Good friday is a good day with a good message. 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype