Hör Jesus min bön?

Jag är inne lite på bön just nu, men jag tror vi behöver det! 
 
Hör Jesus min bön? Ibland kan det kännas som att man pratar till väggen. Man får inget svar, allt känns tungt och man känner bara att man egentligen inte vill be. 
Men det är jätteviktigt att vi ber, även om det känns såhär! 
Ibland får man kommentaren: men varför ber vi om Gud redan vet vad jag tänker på?
Kanske ber man inte för Guds skulle, utan för våran egen skull?
Tänk dig en kompis. Tror du att relationen blir bra om man inte snackar? Även om man kan läsa varandras tankar? Nej är svaret. Samma sak är det med Gud. Han vill snacka med dig, han vill umgås. Ja, han vet redan, men er relation blir djupare om ni snackar. 
Men hör han verkligen bönen? Jag försökte att leta lite svar i bibeln. Jag bad Jesus om hjälp, såklart får man svar;)
I Jeremia 29:12-13 står det: "När ni åkallar [vänder sig till Gud, frågar om hjälp] mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig." 
När du snackar med honom hör han! Han älskar att prata med dig, det är det bästa som finns! Han tänker "Åhh vad glad jag blir när hon/han hoppar över tv:n för att vara med mig!" och han ler med sitt bredaste leende. Hans strösta dröm är att prata med dig! Tänk vad najjs?! 
När ni ber om hjälp svarar han på ett eller annat sätt. Han har 3 svar brukar jag tänka: Ja, vänta, eller du förtjänar bättre. 
Det kan vara svårt att begripa svaret, men om man litar på Gud kommer det fixa sig! Han svarar på något sätt, det är bara för oss att öppna våra ögon och öron! 
I Apostlagärningarna 10: 31 står det: "Gud har hört din bön" Där fick vi ett svar igen! Gud hör verkligen bön, det är inget att tvivla på! 
 
Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så. (Mark 11:24)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype