Tydlighet är en grej Gud är bra på

Ibland kan man undra om det är Jesus som talar eller inte. Jag har varit där ett antal gånger, och det är ganska svårt och veta vad man ska göra. 
Men om man läser bibeln så ser man att Jesus är TYDLIG! 
När Mose ska föra folket till den nya landet så klyver han havet med en stav. Hallå, egentligen kunde Gud bara ha gett de några båtar, eller varför inte bara ett annat land som var enklare att transporteras till? 
Nej, Gud valde att klyva havet. 
Mose fick också träffa Gud genom en brinnande buske och en röst som viskade hans namn. Det var något speciellt med denna buske för den brann, fast brann inte upp? + den hade börjat brinna av sig själv + det var i en grotta? Ehm...
Du ser, Gud är tydlig! 
Du kommer att veta när något är fel! Ibland behöver man ta ett steg i förtröstan på Jesus, men om det blir fel så kommer han att leda dig tillbaka om du litar på honom. 
Jag tycker även att Jesus var ganska tydlig i Nya testamentet också. Det skedde helande och tecken hela tiden! Är inte det tydligt? 
Ibland kan det vara svårt att se Guds vilja eftersom att man har människoögon och är lite lat och orkar inte riktigt fatta. Men om vi sätter på oss våra Jesuögon och ser med ett kristet perspektiv, ser vi livet på ett annat sätt! Plötsligt har vi hopp! Hopp i Jesus! 
Om det är något som Gud är tydlig med så våga lita på det! Gud har en plan vem du ska gifta dig med, då kommer du att få veta det i framtiden! Kanske inte just nu, men Jesus vet när det passar bäst, när tiden är inne! 
Om du känner att du inte vet vad du ska jobba med i framtiden, lita på Jesus! Det finns inget i bibeln som säger "jobba med läkare" eller "bli psykolog" osv. Ibland kanske vi får välja? Men om Jesus har ett speciellt yrke åt dig kommer han vara tydlig! 
 
Alltså, han kanske inte är tydlig på det sättet vi tror han ska vara tydlig. Man kanske får tänka lita "outside the box".;)
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype