En kärlek som aldrig, aldrig dör

Det finns ett ganska najjs bibelställe i Johannesevangeliet. Där står det såhär:
Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. (John 3:16)
Ett väldigt kännt bibelställe, även kallad lilla bibeln. 
Men det förvånar mig inte, för denna text är SÅ HIMLA NAJJS!!! 
Jag menar, Gud älskar oss så otroligt mycket. Han som är så himla stor, skapat hela universum (det är ganska stort), hela jorden, solen, stjärnorna, havet, ja, allt! Han har valt att ge sin ende son. Han har bara en son, och han väljer att skicka den sonen till världen!? Världen som är så grym, hård och hemskt. Gud beskrivs väldigt helig, och han väljer att skicka sin son till världen? Ja, han gjorde faktiskt det.
Men vet du varför han gjorde det? Jo, för dig. Han vill inte att du skall gå förlorad. Gud vill leva med dig i all evighet. 
Gud hade en ganska smart plan med hans son, Jesus. Han gav sin son till jorden för att alla ska ha möjlighet att kunna leva med Gud. Vi syndar varje dag, du och jag, hela tiden. Tankar, saker vi gör och säger, dumma saker helt enkelt. Detta drar oss från Gud. Det fanns ett glapp mellan Gud och männsikan. Men Gud som är så smart, gav sin son. Korset är bron mellan Gud och människan. 
Gud är en fader, tänk dig själv att stå i dilemmat att rädda hela världen eller sin egen son? Jag tror många skulle välja sin son, för det är något man gör som förälder. Men Gud väljer världen. Tänk dig hans sorg när han såg sin son lida så mycket? Men han gjorde det för dig- ja, just dig! Tänk vad häftigt! 
Vi har ett uppdrag här på jorden. Det finns faktiskt en anledning varför vi är på jorden och inte i himlen. Jesus vill rädda ALLA. Inte bara de som redan tror. Jesus älskar ALLA, och vill ha en relation till alla! Vi som har Jesus i våra hjärtan måste sprida Jesus till våra medmänniskor! 
Jag tycker att det minsta vi kan göra i jämförelse med det Jesus gjorde på korset, är att berätta om den enorma kärlek som finns i det Jesus gjorde. 
 
Detta är den största kärlek som har funnits! Skulle du kunna dö får någon? 
Och det bästa är att Jesus kärlek dör aldrig! Den finns alltid där! Han står med utsträckta armar och vill bara svepa in dig i en enorm kram! 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype