UngdomsOas dag 1

Nu var det så läge sedan jag skrev sisst... Har liksom inte riktigt haft tid + ingen dator, så just nu skriver jag på mobilen;) 
min sommar har varit så bra! Jag har varit i stugan mycket, svettats, träffat släkt. Men framför allt har jag varit på ett UNDERBART läger! Alltså WOW! 
Jag har då varit på UngdomsOas, så bra! Kanske någon av er var där?! 
Hade tänkt att skriva lite ombdet, vad Gud gjorde. För man kan typ säga att han gjorde mer än vad man hade förväntat sig. Jag tänker dela upp skrivningen dag för dag. 
Första dagen så var jag med mina kompisar. Vi kan kalla de för B och N. vi hade inte riktigt valt seminarium, men jag hade tänkt att gå på ett seminarium om praktisering av bön för helande. Det jag inte visste var att det egentligen inte var ett seimmarium och jag visste egentligen inte vad det handlade om. (Det var lite dålig info) men jag och N gick till detta "seminarium" och det visade sig att det endast var jag och hon av deltagarna på lägret + två ledare. Vi hade ingen aning var vi skulle och när vi gick så tänkte jag "vad har jag givit in mig på?". 
Vi skulle till de Brustnas Camping. Det är en camping för de som har varit i missbruk av droger eller på något annat sätt. De har helt enkelt varit utfrysta ur samhället. Men sedan har de mött Jesus. 
Så detta camping var för de och var ett sammarbete med Oas, om jag förstod det rätt. Verkligen bra tycker jag! 
Och oj, jag fick verkligen med  mig mycket från det mötet! Först var det lovsång, sedan en minipredikan. Efter det var det praktisering. Eftersom att vi inte var så många deltagare, kanske 20-30 stycken, så kunde vi alla be för en och samma person. Så den som ville ha förbön gick fram och de som ville lägga händerna på personen fick det. Osv. Och vi andra bad också! Det blir en så himla härlig stämning när man gör så! Till slut hade nästan alla fått förbön. Folk sa "men, nu när vi ändå är igång kan väl jag också gå fram och få lite bön!" Snacka om en skön atmosfär! 
Även jag fick förbön. Efter den bönen så kände jag mig helt fri från det som vi bad för! En sådan frid fick jag i hjärtat! Jag fick bilder och ord från folk. Jag var så berörd! 
När vi bad för några personer så kände jag att Gud ville säga något. Så jag sa "Jesus. Tala till mig!" Så även jag fick dela en bild och den stämde! Coolt! 
Jag var helt fylld av den Helige anden när jag gick därifrån! 
Kvällsmötena var helbra! Talarna, lovsången! Alla kvällar så var det evangelisation i Kungälv. Alltså att de som ville från Ungdomsoas fick gå ut och berätta om Jesus. Så efter kvällsmötena samlades ett gäng ungdomar + en ledare och vi delades upp i grupper. Ca 2-4 i varje grupp. Sedan gick vi ut! 
Jag tänker skriva mer om evangelisation senare. 
Dag två får ni höra om senare! 
Ha det bra tills vidare! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype