UngdomsOas dag 4

Åhh, denna dag är favoritdagen på hela lägret! Haha, nämen det var så mycket najjs som hände! Alltså woooww, jag vill bara återuppleva det! Tänk att Jesus kan vara så bra?!
Om jag inte har berättat det så var UngdomsOas i Kungälv, utanför Göteborg. Så då vet ni lite var vi har varit osv;) 
Dag 4, som var en lördag, for vi ut ett gäng ungdomar + ledare för att evangelisera på Marstrand, vilket är en ö på havet utanför Kungälv. Vi var runt 20 frivilliga ungdomar och 7 ledare. Vi fick 2 biblar var för att dela ut och vi delades upp i grupper med ca 3 personer i varje. Jag var i samma grupp som mina kompisar N och B.
När vi kom till Marstrand slog vi upp ett tält så några ledde lovsång och andra gick runt och snackade med folk. Jag och mina kompisar började med att gå runt.
Vi kom fram till en liten butik där det satt en man och höll på att göra något. Vi frågade vad han gjorde och han började berätta. Han var en sjöman, runt 80 år, sålde sina egna handgjorda grejer. Han delade sitt liv med oss, och det var verkligen värt! Jag tror att han behövde det! Vi frågade om han kände Jesus, och han berättade att han var ateist. Men vi berättade att Jesus älskar honom ändå. Han blev ändå glad tror jag! 
Det man måste komma ihåg när man är ute och evangeliserar är att Gud jobbar genom oss. Folk kommer att bli berörda, även om de är ateister. Du har ju Jesus till 100%, lite på det då! 
Sedan gick vi vidare och jag kände att jag ville be för någon. Vi stannade för att be och lyssna på Gud. Då pekade N på en kvinna som gick framför oss. "Hon behöver bön!" och B instämde "Ja, det gör hon!". Men det kändes lite konstigt att följa efter så jag bad en kort tyst bön "Jesus om du vill att vi ska be för henne, gör så att hon stannar!" Och vad gör hon inte? Hon stannar framför en meny. Så min kompis gick fram till henne och frågade om vi fick be för henne. Vi berättade att vi trodde på Jesus och att vi har sett han göra stora saker i våra liv och andra. Hon sa okej, och då slank det bara ur mig "Har du smärta någonstans?" och hon pekade på foten och nickade. Så vi fick lägga händerna på hennes fot och bad för den. Hon kände att det hände något, en konstig känsla i foten. Vi bad igen, men den blev inte 100% helad. Min kompis B frågade om hon ville ha en bibel och då sa hon "Ja, man kanske ska börja tro nu då!" och skrattade lite! 
Dock blev hon inte helt helad, men det där är så svårt att förstå. Det är inte hennes fel, och det är absolut inte vårt fel som ber för personen! Det är bara Gud som vet vad det är. Det är något som vi inte kan förså, helt enkelt. Vi berättade det och även om hon inte blir helad så älskar Jesus henne otroligt mycket! 
Hon blev i alla fall berörd! 
När vi var klar gick vi till tältet och satte oss för att snacka med några andra. Då kom en tjej som hade varit med och lett lovsång i tältet fram till oss och frågade om någon av oss spelade gitarr. Så då slog jag till, jag spelar ju gitarr. Jag fick helt enkelt vara med och leda lovsång i en 30 minuter. Helnajjs! Det är så underbart att leda lovsång med någorlunda duktiga musiker + de älskar Jesus + DE ÄR UNGDOMAR!!! Åhhhhh, Gud är så bäst! 
När jag satt där med gitarren såg jag den här kvinnan vi hade bett för stå framför tältet och lyssnade när vi lovsjöng! 
 
Men det mest fantastiska på detta läger var sista kvällsmötet! W O W!!
Efter att talaren hade talat klart så välkomnade han fram de ungdomar som ville ha mer av Den Heliga Anden i sitt liv. Nästan alla deltagare kom fram och vi bara välkomnade den heliga andren och vi fick se han göra de saker som han ville. Mina tårar började rinna, jag stod med armarna rätt upp i luften och bara log, log och log. "Tack Jesus, tänk att jag får leva detta liv!" Folk gick ned på knä. Det händer lite konstiga saker när Den Heliga Anden får beröra, men Gud är vild! Han är sådan! Och man behöver inte vara rädd! Det är ju Jesus vi snackar om! 
Sedan började lovsången dra igång och jag älskar att bara kolla på ungdomar när de lovsjunger. Alltså att se deras hunger! Åhh!!
I större delen av lägret kände jag att jag ville be för en kille. Jag visste inte vad han hette, jag hade aldrig snackat med honom, vi hade inte gemensamma vänner osv. Men jag kände att han ville jag be för. 
Jag hade ingen aning hur. Det var sista mötet, jag hade inte ens snackat med honom. Men så står han snett framför mig i lovsången och jag ser hans hunger. Jag kände hur känslan kom, känslan som jag känner igen. Pirret i magen, fast samtidigt ett lugn. Jag kände hur Jesus sa "Gör det, gå fram och fråga om du får be för honom!!" och jag frågade Jesus "är det här du?" och känslan bara växte och växte. Så jag gjorde det bara. Med Guds kraft, läsikigt var det, men jag gjorde det. Jag var tvungen att knacka på hans axel för han var så inne i losvången. 
"Du, skulle jag kunna få be för dig?" Han kollade på mig. "Ehm... är du en ledare eller något?" 
"Nä, jag kände bara att jag ville be för dig." Han frågade om vi skulle gå någonstans osv. Men vi stod där, nästan framför scenen och jag fick lägga mina hände på honom och be. Efter min bön så gav han mig en stor, stor kram och frågade "Skulle jag kunna få be för dig?" Absolut sa jag. Vi snackade lite och satte oss och han började be för mig. I hans bön tackade han Jesus för mig om och om igen. I bönen så sa han att det kan ha varit ett tecken som han har väntat på i månader. Han bad också "Tack Jesus för att min blyghet har förvunnit!" Vi satt där, nästan framför scenen. Alla kunde se oss. Men han kände sig inte blyg, TACK JESUS!!  
Efter den bönen frågade han mig och vi bara kunde be igen tillsammans och lägge stunden i hans händer. Ja, sa jag såklart. Så vi bad igen. Sedan drog han upp mig och vi började lovsjunga. 
Alltså wow!! Snacka om att Gud gör saker! Jag hade fått en känsla och jag tog ett steg i tro och litade på Jesus. Och jag får SÅ mycket mer tillbaka! TACK JESUS!!! 
 
Jag kan bara säga tack till Jesus om och om igen för detta fantastiska läger. Om du får tillfälle att fara på det, just do it! Du kommer inte ändra dig! Alla människor är öppna, stor gemenskap och du kommer får vänner! Men framför altt kommer Gud möta dig på ett sätt som du inte skulle ha anat! 
 
Kolla in deras hemsida för att se vad de gör mer än bara sommarläger! '
http://www.u-oas.nu/ 
Hare bra så länge så skriver jag snart igen! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype