UngdomsOas dag 3

Nu har jag börjat skolan och det känns väldigt bra faktsikt! Ska gå musik på gymnasiet så det ska nog gå bra:) 
Jag är jättepeppad att sprida Jesu kärlek till den skola jag är på. Åhhh, det ska bli så kuuul!! Är också jättepeppad att joina den kristna skolgruppen som faktiskt får befinna sig på skolan;) Plus de är ganska många, så det ska bli sktikul! Gud har stoea planer! Woohhooo!!
 
Nu ska jag snacka om Oas dag 3! 
Man har gruppsamlingar varje dag. Denna dag så lyssnade vi på Guds röst när vi bad för varandra och vi fick dela bilder. Helt enkelt så som vi gjorde på seminaret dagen före som jag berättade om. Jag fick en jättehäftig bild av min kompis B. Hon fick en groda. Jahapp, tänkte jag då. Jag visste ju som inte riktigt vad det handlade om. Men lite senare på dagen så fick jag veta vad det betydde och det hjälpte mig otroligt mycket! Jag har bett om en sak väldigt länge nu, och det blev en bekräftan att snart får jag det jag ber för. Men jag ska fortsätta be, Jesus hör mina böner liksom. Det är bara att vara ihärd! Ganska jobbigt ofta, men man får så mycket mer tillbaka för Gud är så mycket större! Hans planer är så mycket större än våra planer! Amen! 
Evangelisationen denna dag var så bra! Verkligen! Åhh, vad jag bara längtar tillbaka! 
Jag gick med en kille och en annan tjej. Vi kände inte varandra, de två kände inte heller varandra. Vi kom fram till att vi var lika gamla och vi snackade lite om livet osv. Jag kände att jag verkligen ville be för folk. Så vi gick fram till två tjejer och berättade att vi tror på Jesus och han har gjort stora saker i våra liv. Sedan frågade vi om vi fick be för dem. De sa ja, tittade på varandra, fnittrade lite, sedan bad vi. Vi bad en enkel bön. Inte så lång och så. Sedan frågade vi om de kände något. De kollade på varandra, fnittrade (sådär som tjejer i 15/16 åringar gör) och sa "Njaee"... Men jag tror de kände något för annars beter man inte sig så, haha. Det var riktigt roligt! 
Vi fortsatte och gick till en kvinna som satt och väntade på bussen. Vi pratade lite med henne och frågade om hon kände Jesus. Hon berättade att hon hade varit katolik. Sedan frågade vi om vi fick be för henne, och hon sa ja, bara jag hinner till bussen! Så vi fick lägga händerna på henne och be! 
När vi hade bett färdigt så ropade några taxichaufförer på oss. De var 3 stycken. De vinkade och ropade "Kom, kom! Han behöver bön!" Så vi fick be för några taxichaufförer också! Sedan började de snacka med oss och berättade att de var muslimer som trodde på Jesus. De var verkligen jätteglada att vi var ute och bad för folk och spred kärlek. Sedan berättade de om sin tro och så. Det kändes lite påhoppande, men märkte verkligen att de hade en längtan till Jesus! Wow! 
Efter ett tag så kom en ledare från evangelisationsteamet och hjälpte oss lite. Det kan bli lite svårt med muslimer ibland. Vi gick vidare och träffade på ett annat team.
En deltagare föreslog att vi skulle be tillsammans på busstationen innan vi skulle samlas med de andra teamen. Så vi stod och bad, helt öppen. Taxichaufförerna såg oss, folk såg oss. Men vi bara stod och bad och prisade Jesus. Sedan kom en man fram till oss och frågade om vi väntade på bussen. Då sa en deltagare "Nej, vi ber!" Mannen kollade på oss och tog fram sitt kors runt halsen. Han berättade att han hade varit på VuxenOas på ett kvällsmöte. Sedan berättade han hur han blev frälst. Sedan frågade samma deltagare om han ville vara med och be. Då sa han "Okej!!" Och man såg hur hans ögon bara fylldes av glädje! 
Känslan jag hade var liksom "Wow! Tänk att de törstar efter Gud lika mycket som jag! Tack Jesus, Tacktacktack!!" 
Snacka om att mannen blev berörd, och inte minst jag! Jag blev så otroligt berörd av denna dag! Snacka om att Jesus gör saker! Man ska bara lite på honom! Det är så COOLT!!
A M E N!! 
 
Dag 4 kommer inom kort! Ha det bra! Våga nu, våga berätta om Jesus! Och om du inte vågar, be att du ska få frimodighet! Jag lovar, med Guds hjälp kommer du få styrka! I honom finns kraften! Inte i någon annan människa! 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype