UngdomsOas dag 2

Dag 2 var väldigt najjs den med! 
Jag var på ett semnarium med Jan Sköld som talade om det profetiska. Jag gör nästa alltid anteckningar när jag lyssnar på en undervisning. Det är för att jag själv blir med aktiv under undervisningen, men det är också bra att kolla vidare på sedan och fråga Gud vad det är han menar med denna undervisning. Sedan är det ju kul att titta tillbaka, eller få inspiration till bloggen:)
I alla fall handlade detta seminarium om den Profetiska gåvan. Så jag hade tänk att skriva lite om det, med hjälp av mina anteckningar.
Vad är det profetiska? Det är när Gud talar genom en människa. Oftast handlar det om uppmuntran till personer.
Vi är soldater i Guds arme i det profetiska. Gud utmanar oss. Någon gång har jag upplevt att den personen behöver bön och Jesus säger till mig "gå fram och fråga om du får med för den personen". Då börjar tvivlet komma. Men den här känslan att Gud talar till mig. Den här pirriga känslan i magen, men samtidigt ett lugn. - Gud utmanar oss. Han vill använda dig! Han utmanar oss för han vill använda dig! Och när det blir fel säger han inte "Ja, du. Du klarade inte det här, nä, du får sköta det själv! Lycka till!" - NEJ! Han säger "Res dig upp, vi börjar om! Du kan göra så här i stället, jag kommer inte lämna dig!" Han kommer ALDRIG att lämna dig! Det kommer att gå fel, men om man litar på Jesus så går det bra! Även om det blir fel. GUD GER ALDRIG UPP! 
Om du upplever att Jesus talar till dig, JUST DO IT! Vad har du att förlora? Du har Jesus, och han kommer inte överge dig. Så WHATEVER! JUST DO IT! 
 
När Jan hade talat färdigt så fick vi praktisera. Vi delade upp oss i grupper med 3 personer i varje. Jag hamnade i en grupp med två andra tjejer. Jag berättade lite hur man kan göra när man praktiserar detta. (I vintras var jag på ett seminarium om just detta. Men jag hade bara gjort det en gång förrut.) Vi var alla tre nybörjare, men jag berättade hur man kunde göra. 
Det vi gjorde var att be för varandra en och en. Vi la handen på ena personen och bara lät Gud tala och lyssnade på honom. Oftast är det det första som "Poppar" upp i huvudet som kommer från Gud. Och då är det bara att berätta, även om det känns jättekonstigt. Kanske är det du tycker är jättekonstigt precis vad den personen behöver!
Tex fick jag upp färgen grön, har ingen aning varför. Men jag berättade det för henne och nu får hon pröva detta. Vi är människor och det är därför det är så viktigt att pröva det som folk berättar över. 
När de bad för mig så fick ena tjejen en bild på en sprakande brasa. Den bilden har en annan person gett mig. Jag berättade det för henne och då blev hon glad! 
Men det var i alla fall mäktigt att se vad Gud gjorde och jag blev verkligen berörd! Ännu mer motivation i min tro och den växte verkligen under det seminariet! Häftigt! 
 
Sedan fortsatte dag  2 med kvällsmöte och evangelisation. På evangelisationen så gick jag med en kille och vi fick inte snacka med så många personer, men vi snackade mycket med varandra. Det tror jag betydde! I alla fall för mig! 
 
Dag 3 kommer snart! Hare najjs och Jesus älskar dig! Och han vill SÅ GÄRNA använda dig! Frågan är om du vill?











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype