Tänk om....

I helgen var jag på Fire, i år igen! Det var himla bra, som vanligt! 
En predikan handlade om tänk-om-situationer. Så jag fick lite inspiration.
Alla har varit med om denna situation. Speciellt i kristna sammanhang, i alla fall vi som är kristna. När vi lägger handen på den sjuka och ska be så flyger det säkert en tanke som säger "tänk om Gud inte helar denna person?" Samma sak hände nog med Mose när han lyfte sin stav och skulle dela havet "tänk om Gud inte klyver havet? Tänk om det här är en helt vanlig stav?" eller när Daniel var i lejongropen "tänk om lejonen är väldigt hungriga?". Alla har tänkt den tanken, till och med de personer som det står om i bibeln. 
Men i stället för att denna tanke ska styra våra liv, tänk i stället "tänk om Gud faktiskt gör det han har sagt?" Låt den tanken vinna! Det gjorde Mose och Daniel, de lät den tanken vinna och litade på Gud. Jag tror det är ganska viktigt, för om vi inte tänker på det sätter kommer vi inte våga lägga våra händer på den sjuke, eller våga berätta om Jesus. Vi dras tillbaka, och det vill inte Jesus!
Det står i bibeln att vi skall be för sjuka, det står att vi kan lita på Gud, det står att vi inte behöver vara rädda. Ska vi inte lita på detta? 
Låt tanken "tänk om Gud faktiskt hör mina böner?" vinna! För han hör ju dina böner, våga också lita på det! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype