Fokusera på Jesus

Hej!
I helgen har jag varit med och lett lovsång med några kompisar. Jag var väldigt nervös och hade ont i magen några dagar innan. Men jag visste att det var fienden. Han vet att jag har en orolig mage och om jag blir nervös så påverkar det hela min kropp. Han vet exakt var han ska sätta in spiken. 
När vi står längst fram i Guds rike, när vi verkligen lever ut vår tro, då sätter fienden in spiken. Jag har varit med om det ett flertal gånger. 
Till exempel på konfaredovisningen skulle jag vara huvudpersonen i ett drama. Detta drama berör mig väldigt mycket, och det berör andra också. Jag var så nervös inför detta att jag knappt fick i mig frukost morgonen innan redovisningen. 
Jaa blev sur på Gud "Hallå, vad är det egentligen du vill? Ska jag inte vara med på dramat?" Men jag visste att det var Guds vilja, för jag hade bett innan ledarna hade bestämt roller "Gud om jag ska vara huvudpersonen så får du fixa det" och jag sa inget till ledarna. Såklart stod mitt namn vid huvudpersonen:)
Så jag visste att det var Guds vilja. 
Men när jag stor där på scenen släppte allt. Allt bara släppte. Jag kände Guds närvaro och jag körde. Efteråt var det många som tackade mig och att det hade berört otroligt mycket. Då blev jag glad.
Det är fienden som är ute och härjar. Jag har nästan lärt mig när han slår till. Det är när jag står ute på spetsen och för ut Jesu kärlek. Jag måste lära mig att stå emot detta, och det gör man genom Jesus. 
Vi har ju Jesus! Om du har fokus på honom så kommer det gå jättebra! 
Jag har nästa lärt mig hur fienden slår till. Jag blir supernervös och blir tveksam att göra det. Men jag gör det ändå, och det känns superbra!
Just lovsången gick hur bra som helst! 
Jag ledde lovsång med några killar som jag bara var bekant med. De är äldre och är bättre på musik än vad jag är. Men jag harju Jesus, det gjorde inget. Det behövs ingen prestation. Det är ingen show. Jag sa det till dem också, och de höll med. Det känns otroligt bra! 
Så var inte rädd när fienden sätter in spiken! Fokusera på Jesus så kommer det gå hur bra som helst! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype