Inte en Gud på ett moln

Jag tror att det är ganska många personer som tänker att kristna tror på en Gud som sitter på ett moln och kollar ner på oss människor. Men ett svar till er som tror det, svaret är nej, förstås. Men jag kan förstå att man tror det. Folk har växt upp med att Gud är sådan. En gubbe med grått skägg. Det är så vi "målar" Gud. När jag gick i fyran fick vi en uppgift på religionen, vi skulle rita Gud. Alla ritade en gubbe med grått skägg och han satt på ett moln. Jag ritade en grön kulle, och på kullen satt Jesus. Runt Jesus fanns det massor av barn. 
Så tror jag att Gud är. Gud är en som inte vill sitta på ett moln och bara kollar på. Gud vill vara där människorna är, där hans barn är. Han vill krama om oss. Jag tror att han har värsta leendet och när vi får träffa honom så öppnar han upp sin stora famn och vi får bara vira in oss. 
När jag gav uppgiften till min lärare sa hon "Men ni skulle ju rita Gud, inte Jesus..." 
Vi kristna tror på att Gud och Jesus är samma person, ändå är Jesus Guds son. Ja, jag vet, det är svårt att förstå. Men jag hade ritat Jesus. Jag har en helt annan syn på Gud än vad personer som inte är kristna. 
En gång på religionen, typ ett år sedan, så hade vi judendom. Min so:lärare snackade om Abraham. Plötsligt suckade en av eleverna Hur kan man vara så puckad att man tror att man får svar av Gud? Jag satt där och log för mig själv. Själv har jag fått många svar av Gud. Man kanske inte märker det på en gång, men med tiden. 
 
Men vi måste ändra på hur folk ser på Gud. Han är inte en som bara sitter på ett moln. Han är här!! I ditt rum, eller vars du nu sitter, och han är där just nu! 
NOPE, GUD ÄR INTE SÅDAN!
SÅ ÄR GUD!


Annie Siv Linnéa    •     •   http://elinalinnea.blogg.se

Jag och mina två vänner har just startat en ny blogg, www.elinalinnea.blogg.se och det vore superkul om du ville kika in någon gång! Hoppas vi ses :)

Ellen    •     •   http://finlandsgullet.wordpress.com/

Åh vilket jätte fint inlägg! Jag tror också på Jesus. Många ritade Gud på ett moln med när jag var liten. Jag ritade Jesus! :) Jag håller med dej i ditt inlägg!

keijo    •     •  

Kära läsare hälsning med härligt liv med Jesus och löfternas paradis med den Heliga Andens gåv med oss in att hjälpa leda och ger vishet hur ve må bli tacksamma för Gud är ande ,tack med välsignelse ,keijo södertälje










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype