Var inte orolig

Som Anna skrev tidigare så svarar Gud inte alltid som vi har tänkt oss. Jag har varit med om att Jag har bett om något och sedan får jag någonting annat. Men det man måste komma ihåg är att Jesus känner dig jättebra och han vet ditt bästa, därför behöver man inte vara orolig. Om man vet att Jesus älskar en så, och vet att han inte vill oss illa, behöver vi då vara oroliga? Ibland kan jag tycka att livet är tugnt, jag kan till och med tycka att min tro på Jesus kan vara tugnt ibland. När jag liksom ska dela ut biblar på skolan och jag vet att vi kommer sitta hos rektorn någon timme senare så brukar jag tänka: varför ska jag inte dela ut de här biblarna? Varför ska folk inte få höra om Jesus? äsch, strunta i rektorn, jag gör detta för Jesus!
Jag gör detta för Jesus.
livet blir så mycket enklare om man lägger allt i Jesus händer och litar på honom. Det man gör i sitt liv gör man för Jesus, för att andra ska få lära känna Jesus. Det är en lättande tanke!:D











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype