Våga

Gott nytt år! 2013.. Jaaa, varför inte? Nytt år= Nya underbara saker med Gud. Nya utmaningar. 
I söndags var jag ju på ett ungdomsmöte. Kul var det xD Lite tråkig lovsång dock, men predikan talade till mig. Hon pratade med att våga. Att vara kristen innebär också att våga. Kanske inte våga vara modig eller våga vara så eller så. Utan våga lita på Gud. Våga lite på att Gud har kontroll. Gud älskar dig så himla mycket, så han vill att du ska ha det bra. Och han gör situationen så bra som möjligt. Våga lite på Gud. För han finns där för dig. Han vill vara med dig, han älskar dig så mycket, så det ända är att han vill att du ska ha det bra. Våga lita på Jesus. 
.
En del människor vet inte riktigt vart de ska stå. Är de kristna, eller är de inte kristna? De vet inte riktigt. De kanske tror att det finns en större makt. De kanske tror att det som står i bibeln är sant, men de har aldrig upplevt känslan hos Jesus. De kanske inte har sett någon bli helad. De har som aldrig upplevt Jesus på ett sådant sett som tex jag gör. De har inte upplevt Jesus kärlek. De litar inte riktigt på Jesus. De vågar inte riktigt det. De har inte tagit det här första steget att öppna upp sina ögon och se sig runt och ropa på Jesus. 
Till de personerna vill jag säga en sak; Jesus älskar dig så himla mycket! Det är inte fel att tvivla, det gör vi människor. Men öppna upp dina ögon och öron. Du kommer se så mycket om du vågar göra det! Våga göra det. Och be. Prata med Jesus. Jag vet att det kan kännas ganska hopplöst. Men ändå, bara ett hjälprop behövs. Det behövs inte mer en så. Det är inte fel att skrika på hjälp. Tron kan hänga på en lös tråd lite då och då. Men för mig hjälper det att be. Be att Jesus ska hjälpa dig i din tro. För det kommer han att göra! Kanske inte direkt. Men förr eller senare. Och han kanske inte gör det "personligen", utan det kan vara genom en annan människa. På ett eller ett annat sätt kommer han hjälpa dig! 
.
Det är inte fel att fråga Jesus om hjälp i sin tro. Och det är inte fel att tvivla, för det gör vi. Och det vet Jesus om. Ta små steg i taget så kommer det att fixa sig! Våga ta det steget som du egentligen inte riktigt vågar. Våga ta det läskiga steget. 


Tove - kristen tonåring    •     •   http://toveinri.blogg.se

Roligt att även du har en blogg som vill förmedla den kristna tron. Jag finner det mycket viktigt! Här kommer jag kika in fler gånger, helt klart.

Kram och Guds frid










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype