Ut på gatan!

Det var jättelänge sedan jag bloggade, jag vet. 
I alla fall, idag har jag varit på en gudstjänst. Det var ganska intressant för perdikan handlade om vad Gud gör i en killes liv. Alltså ett vittnesbörd. Det är väldigt intressant att höra på! 
 
Gud gör så många bra saker i Sverige! Men vi ser inte alltid det han gör. Det kan vara en liten detalj som gör så att hela livet förändras. Det kanske kan vara en dröm. JAg vet inte, men vi lägger inte riktigt alltid märke till saker som händer runt omkring oss som Jesus gör. Man kan hålla sina ögon och öron lite öppna och se vad som händer! 
 
Det är en till sak jag vill ta upp. 
Jag har lagt märke till att kyrkan stänger in sig i kyrkans lokaler. Till exempel, om kyrkan vill locka ungdomar och få ungdomar att gå i kyrkan kan man inte vara i kyrkan hela tiden. Man kan inte nå ungdomar genom att tvinga in dem i en kyrklokal. Man måste ut till dem. Man måste nå de på gatorna, internet eller där de nu är! Kyrkan måste vara där ungdomarna är! Då kan kyrkan nå ut! Och jag vet att det är svårt att vara på gatan. Det finns inte många kyrkor som är på gatan, men man måste ta det första steget! 
Om en ungdom går i kyrkan så kan det vara så att den personen anses att vara töntig. Kyrkan anses att vara töntig ibland. Och om ungdomar tycker att kyrkan är töntig, är det lågiskt då att dem kommer till kyrkan? Nej, jag tror inte det. Därför måste vi gå ut till ungdomarna. Vi måste vara där ungdomarna är. Men det är fortfarande viktigt att ha kyrkan. För om vi ska kunna berätta om Jesus för andra måste vi ha kunskap från bibeln och själv uppleva Gud personligt. Därför måste vi också vara i kyrkan, det blir inte bra om vi flyr från kyrkan. Men kyrkan måste också ut på gatan, då kommer saker att hända! 
*googlebild*











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype