Längst ned i livet

Jag vet inte vart du är i ditt liv. Jag vet inte om det är på topp, eller om det är där nere där man har det kämpigt. Oftast brukar livet vara lite upp och ned och det är helt normalt. Men när man väl är där nere så kan det bli ganska jobbigt. Man kan känna sig ensam, ledsen, arg, ja sådana känslor som inte är så roliga. Men man är inte ensam, även om det känns så. 
Jag har varit flera gånger i den situationen då jag är arg på Jesus. "Jesus gör något då!", "Var är du?! JESUS?!", "Finns du verkligen? Du gör ju inget..."
Jag tror de allra flesta kristna har haft detta samtal med Jesus någon gång i sitt liv. Men Jesus förstår oss, han vet att vi tvivlar, och det är helt okej att tvivla. Man får göra det. Ibland kan det till och med vara så att man kanske helt och hållet slutar tro, men då märker man när man kommer till Jesus igen. Ibland kanske man måste vara längst ned för att märka att Jesus gör faktiskt saker i ditt liv. NI vet den här mannen i bibeln som är blind och blir helad av Jesus? Bartimaios. Han är desperat av Jesus hjälp. Han vill verkligen få hjälp av Jesus, han vill bli helad! Han vill bli frisk, han vill kunna se igen. Han skrek så mycket att folket var tvungen att tysta den honom, men Bartimaios fortsatte bara att skrika tills Jesus kom. Och Jesus kom, och mannen fick synen tillbaka!
Han var desperat av hjälp. När man är längst ned i livet, då är man desperat efter något som är större. Kärlek som är större än universum och bara veta att man har en vän som aldrig överger en. Det är svårt att hitta sådana vänner. Då kanske man börjar söka efter denna kärlek. Och man hittar Jesus, och man känner att man verkligen behöver honom. När man är i topp i livet kan det ofta bli så att man tänker att man inte behöver Jesus, jag klarar det här livet själv. Men när man är längst ned och tänker tillbaka så kanske man inte riktigt klarar det själv.
Man kan likan det med Lifehouse-dramat. Flickan är först med Jesus, och har det grymt bra. Hon får vara med Jesus hela tiden. Men till slut kommer det folk emellan flickan och Jesus. Folk som tog flickan ifrån Jesus. 
Så kan det vara i livet, men man kan faktiskt välja. Vill man vara med folk som drar en bort från Jesus, eller folk som drar en närmare Jesus? Såklart behöver man inte bara vara med folk som är kristna. Men om man hänger med folk som gör att man inte mår bra, och man blir liksom fast i en ond cirkel så blir det inte bra. 
Flickan blev utsatt för fester, folk som tyckte att hon var tjock, men också döden. Jesus står och väntar på henne, att hon ska komma tillbaka. 
Nu är flickan verkligen nere, längst ner. minus, minus, minus många grader. Hon är i botten. Hon håller på att ta livet av sig. Men hon väljer att försöka komma tillbaka till Jesus. Jesus som väntar på henne, som kämpar för att få henne tillbaka. Hon är desperat efter kärleken som endast Jesus har. 
Allt det här onda är mellan Jesus och flickan fortfarande och flickan kämpar och kämpar. Men till slur orkar hon inte mer, hon tappar orken. Men då kliver Jesus fram och tar bort all ondska och ger henne frid. 
När jag gjorde detta drama så kände jag verkligen vilken frid man har hos Jesus. VI har det riktigt lyxigt.
 
Jesus älskar dig otroligt mycket! Han är där hela tiden, och han vet den rätta tiden då dina böner ska bli besvarade. Du kan alltid komma tillbaka till Jesus! Han står där med öppna armar, och när du kommer till honom så blir det fest i himlen!! 
*googlebild*
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype