Vad är kristendomen?

Hellluuu alla:)
Jag vet inte vilka som är inne på min blogg och tittar hit lite då och då. Jag vet inte om de är kristna eller inte kristna. NI kanske är någon mitt emellan, ni är lite "intresserad" om kristendomen eller ni tror på en Gud men vet inte vilken osv. Men jag tänkte skriva ett blogginlägg med rubriken: Vad är kristendomen?
Egentligen vet jag inte riktigt. Jag kan rabbla upp en lång lista. Men vi kristna tror på Jesus som är Gud (Ja, svårt att förstå) och den heliga anden= den treenigheten. Det tror vi kristna på. Våran relation till Jesus är mycket viktig (i alla fall för mig). När jag tänker tex på islam och alla andra religioner som har de ganska mycket regler, i alla fall några regler. I Kristendomen har vi inte så många regler. Eller i rätta sagt, inga. Gud ställer inga krav på oss. Vi får göra som vi vill. Det ända han vill är att vi ska älska varandra lika mycket som han älskar oss. Och ja, det är svårt. Men kristendomen går inte bara ut på det. Det går inte ut på att ju fler som blir kristna desstu bättre. Visst, vi vill få fram Guds budskap och det äa viktigt. Men för mig är kristendomen också att tänka på andra. Tex genom att sätta upp komplimanger och vara snäll mot andra. Om man ska sammanfatta bibeln så handlar den mest om kärlek. Så är det bara. Om du kollar ut, vad ser du? Du ser en natur som Gud har skapat. Han älskar dig så mycket så han har givit dig denna planet att bo på! Han älskar dig så mycket så han vill att du bara ska må bra i den vackra naturen. Så att älska varandra är också med i kristendomen. Nu har jag säkert missat massor av saker som är under rubriken Vad är kristendomen?. Men Jag har nog fått fram det viktigaste, hoppas jag på.
Ha det så bra!!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype