Tankar

Hej! Idag har det egentligen inte hänt så mycket:/ På so:n så kollade vi klart Moses filmen. Mina klasskompisar tycker den är ganska "fjantig" men den får fram budskapet. Har ni tänkt på en grej? Att om Gud ska börja jobba med att folk ska bli treonde så måste man förstås be! Men också fråga Gud HUR Man ska göra så folk ska bli troende! Jag menar, hur gjorde Mose? Jo, han använde sin stav! Gud hjälpte Mose genom staven! Och hur gjorde Josef? Jo han använde sina drömmar. Han kunde tyda drömmar. Det finns flera berättelser i bibeln där det står hur människor hjälper andra människor att bli troende. Det måste vi komma ihåg! Vi kanske inte bara ska annonsera att det finns en grupp, eller en skolgrupp. Vi kanske inte häller ska säga till folk attd et finns en grupp eller vad det nu är. Man kanske ska starta en grupp på Facebook och bjuda in folk. Eller man ska kanske "redovisa" om kristendomen. Eller be när folk ser eller hör en. Man ska fråga Gud hur man ska göra. Han vet faktiskt allt, och det rätta. Om man följer hans råd, så kommer det att bli bra! Man kanske failar första gången, men prova en gång till. Man kanske måste hålla på i år, innan det händer något! Och man ska be! Sjunga lovsång och diskutera med andra kristna!
Nu kom jag på en hur rolig sak som helst! Jag berättade för några av mina kompisar idag att jag ska starta en skolgrupp. Då sa en kompis (inte kristen) "Får man komma, även om man inte är kristen?" Ja, såklart! svarade jag då. Så himla KUL!!!!!! LÄääängtar så himla mycket tills vi börjar på riktigt. Ska snacka med rektorn först. Sedan börjar vi, tror jag!;)
I helgen så var jag på kyrkan. (tråkigt) Varför ska det vara tråkigt att gå i kyrkan????? Men predikan var ganska bra. Hon pratade om Bön. KOmemr inte ihåg så mycket. Men hon pratade varför man bad. Hon hade fått en tanke någon gång"varför ber man egentligen? är det inte meningslöst?" Men det är det inte! Man kommer närmare Gud och vill bara be mer och mer. Kan nästan inte sluta! Det är mysigt! Och om man inte har haft en så bra dag, eller en toppendag så kan man bara koppla ner hos Gud. Det är nog ganska viktigt att be till Gud, annars tappar man kontakten. Tänk på att du och din bästis slutar helt enkelt att prata. Ni tappar kontakten tillslut. Kanske hejar på varandra i korridoren. Men ni känner inte varandra lika bra som när ni var bästisar. Gud är min bästis. Och om det ska vara så livet ut (som jag hoppas på!) så måste hag be och prata lite med Gud! Som nära vänner. Gud ä nämligen närmre än vad folk tror! Gud svara också på bön. Om man inte ber, så kanske inte folk blir helade. Nu måste man ju inte be högt, utan man kan även be för sig själv. När jag redovisade om Kristendomen frågade en kille "Måste man fråga om man ska be för någon?" Och jag svarade "Nej, det måste man ju inte. Men om man ska be högt, kanske man ska fråga. Men man kan även be för sig själv!" Och det accepterade han. Så om du inte vågar be högt, be för dig själv! Gud hör ALLA böner! ALLA! Men ni kanske inte får svar på en gång, men sluta i så fall inte be för det! Förr eller senare händer det något!
Det blev ett ganska långt inlägg, som vanligt. Men ibland vet man inte vad man ska gör amed alla sina tankar! De bara dyker upp plötsligt!
Btw, har ni sätt Mosefilmen? Alltså den tecknade? Gör det om du inte har gjort det! Den är faktiskt ganska bra! Eller den för fram budskapet!
Trailern;) Men den har flera sånger, och en sång som jag verkligen älskar är denna:
Det är som en lovsång;)<3 Orginalet är av whitney housto. Men det finns också en på svenska. Sök bara på "Din tro ger liv" då sjunger Carola. Lyssna på texten!<3
Jesus hör dina böner, var du än är!
Glöm inte att kommentera!;)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype