Bön

Igår så bloggade jag inte. Sorry:(
Men igår så frågade Emma nåra av hennes kompisar om de ville komma på JLY-gruppen (kristna skolgruppen, NG-gruppen). Och två av de ville komma! De vet inte helt säkert, men de ska att de kunde tänka sig att komma! De är typ inte kristna, så det blir väldigt inressant! Sedan idag ska vi gå och be på lunchrasten<3 Egentligen får vi inte det för våran rektor (fråga mig inte). Men vad gör man inte för att få prata med Jesus? Egentligen så ger vi inte Jesus så mycket tid. VI har läxa att göra, skola, jobb, träningar och andra saker. Men när ger vi Jesus sin tid? När får vi prata med Jesus? När vi spelar dator eller sitter på bussen. Prata med Jesus då! Han lyssnar. Det måste inte vara en jättelång bön. Det kan bara vara en eller två ord "Tack!" Eller något sådant. Eller så kan man be en lite längre bön. Jag brukar be varje kväll. Då ber jag om vår grupp och så. Jag ber också för mer. Men när jag väl har börjat, kan jag inte sluta!!! Tex i måndags så bad jag och Emma för JLY-gruppen. Vi började lite försiktigt, och sedan blev det mer och mer underbart! Vi ville inte sluta! Det var som "kom på något att säga! Vill inte sluta!!" men tillslut var vi tvudna att gå hem. Men vi ska som sagt be idag. Och det ska bli underbart!<3 Det kan vara bra att be tillsammans med en kompis eller någon person ibland. Då kan man prata om saker man vill be om. Det är så härligt att be! Be så får ni svar!
Igår så bloggade jag inte. Sorry:(
Men igår så frågade Emma nåra av hennes kompisar om de ville komma på JLY-gruppen (kristna skolgruppen, NG-gruppen). Och två av de ville komma! De vet inte helt säkert, men de sa att de kunde tänka sig att komma! De är typ inte kristna, så det blir väldigt inressant! Sedan idag ska vi gå och be på lunchrasten<3 Egentligen får vi inte det för våran rektor (fråga mig inte varför). Men vad gör man inte för att få prata med Jesus? Egentligen så ger vi inte Jesus så mycket tid. VI har läxa att göra, skola, jobb, träningar och andra saker. Men när ger vi Jesus sin tid? När får vi prata med Jesus? När vi spelar dator eller sitter på bussen. Prata med Jesus då! Han lyssnar. Det måste inte vara en jättelång bön. Det kan bara vara en eller två ord "Tack!" Eller något sådant. Eller så kan man be en lite längre bön. Jag brukar be varje kväll. Då ber jag om vår grupp och så. Jag ber också för mer. Men när jag väl har börjat, kan jag inte sluta!!! Tex i måndags så bad jag och Emma för JLY-gruppen. Vi började lite försiktigt, och sedan blev det mer och mer underbart! Vi ville inte sluta! Det var som "kom på något att säga! Vill inte sluta!!" men tillslut var vi tvudna att gå hem. Men vi ska som sagt be idag. Och det ska bli underbart!<3 Det kan vara bra att be tillsammans med en kompis eller någon person ibland. Då kan man prata om saker man vill be om. Det är så härligt att be! Be så får ni svar! Och om ni ber så kommer ni närmare Gud också. Det är inte en vanlig vän du pratar med! Utan en vän som aldrig lämnar dig och älskar dig hur mycket som helst! Det är helt underbart att veta!!!<3











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype