Jesus behöver din hjälp!

Hej!
Jag måste bara berätta en rolig sak! I förrgår så hade jag ett problem. Kommer inte gå in på det problemet. Men i alla fall tog jag fram min bibel. Jag bad till Jesus att jag skulle slå upp de verser som kan hjälpa mig i problemet. Och gissa? Jag slår upp en hel bok som handlar om ämnet! Och det första jag läser, hjälpte mig så mycket! Visst är det fantastiskt? Gud är god!

En sak alla borde vara medveten om är att Gud finns. Det är kanske är ganska lätt att säga att Gud finns. Det svåra är att övertyga alla att det faktiskt är sant, och att han älskar alla! I sommras så var jag med i en situation där det var en kille som hatade sig själv och han trodde att alla hatade honom. (inga namn, nanananna) Jag skickade ett meddelande till honom; det finns en lösning på dina problem. Jesus älskar dig hur mycket som helst! Och hans kärlek till dig större än universum! Du är inte ensam! Bara ett hjälprop behövs.
Faktiskt så svarade han; Nej, ingen gillar mig. Inte ens Jesus.
Och om man är i den situationen kan man inte må bra. Men jag fortsatte att säga att han var älskad och så, men han gav sig inte. Men nu är det så att han mår bättre, tror jag. Hoppas jag. Kanske så bad han till Gud, han skrek på hjälp, och då blev allt bättre.
Det jag vill säga är att en bön kan lösa upp så många problem! Ett hjälprop till Gud. Jag skrek på hjälp i mitt problem och jag fick hjälp genom bibeln. Killen skrek på hjälp, genom min hjälp. Vi måste hjälpa de som behöver hjälp. Vi måste hjälpa de att hitta till Jesus. För då kommer alla de problem de har att försvinna. Och vi måste hjälpa de dit. Genom bön, vara vän, skriva meddelanden, berätta osv. Jesus behöver din hjälp! 
Ibland när jag sitter i kyrkan så tänker jag "Vad gör vi här egenligen?". Ja, det är bra med undervisning. det är bra att lovsjunga Gud. Men det är inte det viktigaste. Jesus satt inte bara i kyrkan och bad. Han var ute bland människorna och undervisade och berättade. Det tycker jag att vi också ska göra. Självklart så ska vi sitta och be och lovsjunga, men vi ska också gå ut på stan och be och be för andra! Vi ska ut bland människorna! På det sättet kan man också hjälpa de som behöver komma till Jesus!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype