Känslan hos Jesus<3

Så här är det att man kan känna sig ganska ensam ibland, eller hur? Man vill bara bort från skolan och jobbet. Man vill till sin säng och gråta. Man tror att alla är på en. Man tror att man är helt ensam. Man vill vara hemma. Borta från allt. Det finns ingen som kan trösta dig.  Men det är en som kan trösta dig. Du får tillbaka allt hopp och styrka. Han heter Jesus. Han är helt underbar.Han älskar dig och tycker att du är helt underbar! Du är den vackraste, snyggaste, sötaste han har sätt. Han älskar dig hur mycket som helst! Att bara ropa efter honom är tröstande. Ett rop behövs bara. Ett ord: "Hjälp!". Inte mer än så behöver du, Jesus fixar resten. Han finns där du är. Han är en kompis man alltid har med. Han är en pappa som är alltid med. Han är din pappa. tänkt dig din fars kärlek till dig. Den är stor. Jesus kärlek är ännu större. Det finns ingen som han. Han är helt.... FANTASTISK!... Hos han kan du gråta ut hos. Lägg allt i hans händer så fixar han det. Vila dig i hans famn. 
En sak jag har nämt en gång är att alla har ett tomt hål i sitt hjärta. Hålet är inte fysiskt, det är psykist. Men det finns där. Det hålet kan vara mörkt, eller ljust. Jesus vill lysa upp det hålet. Han vill fylla dig med Den Heliga Anden. han vill fylla ditt hjärta med Anden. Det är inte obehaglit, utan det är den bästa känslan man kan ha. Jag sitter här och lyssnar på Hillsong United. Och jag känner att Jesus är här, nu när jag skiver detta. För mig pirrar det i magen, hur känns det för dig? Hur känns det att ha Den Heliga Anden i sitt hjärta? Visst är det härligt?! Detta pirr jag har i magen är inte som att vara nervös. Utan man vill bara stänga ögonen och be. Lyfta upp sina händer och stanna upp i bön. Detta pirr är den härligaste känslan man kan ha! Folk inser inte det, men Gud finns!:D Och hän älskar dig så mycket! Så, så, så mycket! Även om du är ensam, poppis, fjortis, emo, tjock, smal, kort, lång, usel i skolan eller värsta plugghästen. JESUS ÄLSKAR DIG OCH LÄNGTAR EFTER DIG! Tomheten i hjärtat finns i alla, men det är inte alla som vet att man har det. Folk letar efter något, och till dig som gör det, DU LETAR EFTER JESUS! Människor har ett behov av en bästa kompis eller en som man kan tillbringa livet med. Man har ett behov av att veta att man är tillräckligt bra. Man måste ha en bekräftellse. Ha en bekräftellse att man räcker till. Behovet finns i Jesus. För han lämnar dig inte! Han är med dig om du är i kina eller sverige, eller i nordpolen. spelar ingen roll! Han älskar dig för just den du är!
Så nästa gång du bara vill kasta dig i din säng och gråta, pröva då att ropa till Jesus. Det kommer att kännas bättre, LOVAR! För han är där! Gråt ut. Spring till hans armar och gråt ut i hans famn. Han är din bästa kompis du aldrig har haft! 
Tack att du har läst hela inlägget! Sov ut i natt och tänk på Jesus! JESUS ÄR MED DIG!!!!!!<---------











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype