Vintern som går mot vår

Alla är vi med om olika prövningar, olika svårigheter. Alla har olika svagheter. Men det som är så grymt med Jesus är att han vänder det. Det som är så sårigt, svagt och skört kan han vända till något vackert. Det kanske handlar om din relation till din fru eller man, eller till en kompis. Det kanske handlar om din relation till Jesus. Det kanske handlar om någon synd. Eller en längtan du har i ditt liv. 
 
Det kan handla om vad som helst. 
 
När vi vågar berätta för Gud, lägga kortern på borden, då kan han börja arbeta. Påbörja något som kommer bli otroligt vackert. Det som du kämpar med i ditt liv, det kan Jesus vända till något fantastiskt. Vet du varför? För han älskar dig villkorslöst. Han vill kämpa för ditt liv, eller han vill inte bara - han gör det. Han knackar på din dörr varje dag, söker ditt ansikte. Men han är a gentleman. Vilket betyder att han inte tränger sig på. Han knackar, men det är ditt val att öppna eller inte. 
 
Det är ditt val att om du vill ha hjälp eller inte. Ditt val om du vill att Gud ska vända din vinter till vår. 
 
 

Bitter/Sweet - Amanda Cook (Bethel Music)

 

You make all things new, You

You make all things new, You 

CHORUS

You turn the bitter into sweet

The bitter into sweet

The bitter into sweet

You turn the winter into spring

The winter into spring

The winter into spring












Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype