Kärleken som övervinner mörkret

Hur ska vi egentligen möta det mörker vi lever i? Idag är det rädslor och mörker som driver oss. Rädslor för krig, men också för att inte vara accepterad. Rädslan för att möta blickar. Rädslan för att vara oälskad. Det är så otroligt sorgligt att vårt samhälle är byggt på dessa rädslor, för vi är inte skapade att ha dessa rädslor. Vi är skapade att leva i en kärleksfull relation med våra medmänniskor och sig själv. 
 
Vi är inte längre slavar under synden och rädslor, utan vi är Guds barn. Det är otroligt viktigt att komma ihåg. Jag har länge kännt att jag behöver inte bry mig om vad andra tycker. För det enda som jag bryr mig om är Jesus, och jag vet att Jesus älskar mig precis som den jag är. Spelar ingen roll om jag är skitig i håret eller har en ful tröja. Spelar ingen roll och jag är festklädd. Han älskar mig precis som den jag är. Detta har gjort att jag kan älska mig själv och acceptera detta. För Gud har skapat mig till precis den jag är, då behöver jag inte gå runt och skämmas. 
 
Det är detta folk runt om behöver höra. Kärlek. Att de är älskade. Precis som de är. När jag som älskar Jesus börjar älska andra kommer det hända otroligt mäktiga saker. Plötsligt visar jag på Jesus. För vad gjorde egentligen Jesus här på jorden? Han kom inte för att döma världen, han kom för att älska människor. Han åt med syndare, han gjorde sjuka till friska, han gav av sin oändliga kärlek. Mest av allt dog han på korset i stället för att vi ska dö. Hur stor är inte den kärleken?! 
 
När vi snackar med människor behöver inte inte diskutera abort eller homosexualitet. Nej, vi ska älska. Älska människor. Det är ju faktiskt inte vi människor som ska förändra andra, det är Jesus. Det vi ska göra, det är att älska våra medmänniskor, resten fixar Jesus. 
 
Så vad är det bästa vapnet mot mörkret här i världen? Kärlek. Kärlek. 
Rom 12:21 Låt dig inte besegras av det onda, utan besegra det onda med det goda.
 


David    •     •  

Vad kul och läsa från dig. Du måste vara full med välsignelser. Att tro pp Gud genom Jesus är det bästa sättet att leva ett kärleksfull och framgångsrik livt. Gud välsigne dig.










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype