JOHANNES 14:27

FRID LÄMNAR JAG ÅT ER. MIN FRID GER JAG ER. JAG GER INTE DET SOM VÄRLDEN GER. LÅT INTE ERA HJÄRTAN OROAS OCH TAPPA INTE MODET. 
 
Varför skriver hon med caps? Jo, för att denna bibelver är så bra och viktig!!! En av mina favoriter! Jesus lämnade kvar sin frid! Det är så skönt med honom! Vi behöver inte orora oss, han har allt under kontroll. Jag vet att jag tjatar om det, men det är viktigt att komma ihåg. Förra året när vi hade nationella prov var jag grymt nervös. Då skrev jag denna vers på min hand och varje gång jag läste det fick jag frid igen. Gud har koll på provet. Om det går sämst så har han en utväg. Jag behöver inte oroa mig. Jag har ju Jesus, vad mer kan jag begära?
 
Jesus ger inte det världen ger. Världen ger stress, ytlighet, begär, girighet osv. Saker som inte bär någon frukt. Men Jesus, han ger oss något helt annat. Det som världen tror är frid, är egentligen inte den friden man kan få av Jesus.Och den friden är en frid som aldrig försvinner. Som finns genom stormarna och den allra soligaste dagarna! Amen! 
 
Oroa dig inte och tappa inte modet! Våga stå upp för din tro. Jesus finns där 24/7 och ger dig hopp, kärlek och tröst. Jag vet att det är svårt och kämpigt att stå upp för sin tro och sanningen. Men jag lovar, det är värt det. 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype