När allt skakar

Jag finner inga ord. Ord att beskriva det mörkret som faller över världen för varenda sekund. Mörkret som bara är mörkt, kolsvart. Finner inga ord. Skrämmande? Sorgligt? Maktlöst? Det går som inte att sätta ord på, allt bara skakar. Tittar du åt ena hållet ser du krig och människor döda. Vänder du till andra sidan ser du tusentals flyktingar på flykt. Tittar du andra hållet sker det terrorisattentat. Andra hållet ser du en man med svärd som dödar på en skola, i Sverige. Vårt trygga Sverige. Vad händer? Vad händer med världen som en gång i tiden var trygg? Tanken slår de flesta. 
 
Men samtidigt, mitt i mörkret, mitt i allt hopplösa, känner jag frid i hjärtat. Kungarnas Kung, Jesus, har full kontroll. Han är Gud, den allsmäktige, han vet vad han gör. Och du behöver inte vara rädd. Det är svårt att inte ha rädslor, det är mänskligt. Men försök att inte skrämmas av denna värld. För Jesus har redan övervunnit den. Satan är besegrad, men han är inte död. Dock vet han att hans tid är kort, därför har han panik och gör allt vad han kan för att hindra så många som möjligt att komma till ljuset, till det eviga livet, livet i Jesus. Men inget, jag repeterar INGET kan hindra Gud. Inte ens fienden. Därför kan vi vara fria! Om du har Jesus, då är du fri! Om du inte har tagit emot honom, våga ta steget! Livet med Jesus är underbart. Jag ångrar inte en sekund. Visst är det svårt, mycket svårt ibland. Men det är så värt! Kom ihåg att inte vara rädd! 
 
 Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig.
I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen.
- Joh 16:33











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype