Våga drömma STORT!

Nu på sistone har jag sett en del predikningar, och alla handlar om samma grej. Och det visste jag inte när jag valde att titta på predikningarna. Men de handlade om att våga drömma stort. Att våga ropa ut till Gud om sina drömmar. 
 
Jag har många drömmar och visioner om mitt liv. Jag vill gå på den bibelskolan, göra det, studera det, jobba med det osv. Så många drömmar och jag kan inte vääänta att få se de bli uppfyllda! Det jag inte riktigt har vågat alltid är att säga drömmarna till Jesus. Inte för att jag skäms, utan för att de är stora, nästan för stora. Men Jesus vill ju att vi ska säga vad vi har för drömmar! 
 
Jag menar, en förälder frågar vad sitt barn vill ha i present. Och föräldern vill ge sitt barn något som barnet uppskattar och kommer bli glad över. Samma sak är det med Jesus. Han frågar oss, vad vill du ha? Vad kan jag ge dig? Han bara längtar att få ge dig ett bönesvar! 
 
När vi ber om saker så förhärligas Fadern. För då får vi saker som vi egentligen inte kunde ha gjort på egen hand. Men eftersom vi har Gud med oss så KAN vi göra det, för inget är för stort för Gud. 
Jesus vill höra din önskan! Ibland, eller ganska ofta, så kan vi be hela tiden "Ske din vilja, Herre!" Men Jesus frågar vad DU vill ha. Visst kan vi be att det ska ske i Guds vilja, det ber jag varje gång. Men någonstans kanske man ska våga be om något mer specifikt. Våga be om svåra, stora saker! Våga drömma stort! Det värsta som händer är att han säger nej. Men det är för att han har ett störra JA!
Jesus vill att fadern ska förhärligas, våga därför drömma stort! (Joh 14:13-14)
 
I matteus 6:7-8 står det Och när ni ber ska ni inte rabbla tomma ord som hedningarna. De tänker att de ska bli bönhörda för sina många ords skull. Var inte som de, för er Far vet vad ni behöver innan ni ber honom om det.

Detta betyder att vi inte ska be om saker om och om igen. 
Men i Matt 7:7 står det Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er. 
--> Detta säger ju emot varandra! 
Sorry, det gör de inte. (Alltså, jag ryyyyser varje gång jag tänker på detta.) Matt 6 handlar om att vi inte ska be om det vi BEHÖVER om och om igen för att Gud vet redan vad vi behöver. Det är samma sak som föräldrar. De vet att sitt barn behöver kläder, mat och vatten för dagen. Gud vet om det. 
Men Matt 7 handlar om våga DRÖMMAR. Vi kan be om våra drömmar om och om igen. Be, sök och bulta så mycket du vill! 
 
Men ibland kan det ta lång tid innan man får bönesvar. Jag har många visioner som jag vet att Jesus har lagt ned i mig. Och det är svårt att ha alla drömmar, men det enda jag kan göra är att vänta och be. Vänta tills tiden är inne. Mer än så kan jag inte göra, tyvärr! 
 
Religion dödar drömmar, men relationen till Jesus stärker drömmar! Det har jag verkligen märkt i mitt liv! 
Jag kan inte vänta tills jag får mina drömmar i uppfyllelse, men Gud har ALLT i sin kontroll, så är det! 
Så våga dröm stort, och våga be om dina drömmar! 
 
Predikningarna var Bill Johnson - Dad wants to fulfill your dreams, finns på Youtube, och två predikningar av Tommy Barnett som jag streamade från Europakonferensen. 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype