WorshipMob

Det här med lovsång är något som jag alltid vill snacka om. Det ligger verkligen på mitt hjärta. 
Jag älskar verkligen lovsång. Att stå och lovsunga, bara umgås med Jesus är sååååå otroligt najjs! Det behöver inte vara denna fartfyllda lovsången med fullt band och ös (även om det är kul), men bara det är äkta och andligt. Med det menar jag att långsamma och "tråkiga" lovsånger kan vara så mycket bättre än fartfyllda och "roliga" lovsånger om det "tråkiga" är mycket mer äkta i lovsången. 
Så i stället för att locka folk till hopp-lovsånger när det inte är 100% till Jesus. Locka folk till lovsång där det verkligen är 100% Jesus. För ibland kan man fokusera för mycket på musiken så man glömmer bort Jesus i det hela. 
När jag ledde lovsång i våras så sa vår trummis: det är viktigt att ni verkligen menar det ni sjunger och är inne i lovsången. - Och det är så sant. Det tar mycket mer på hjärtat när man ser folk umgås med Jesus i stället för när folk spelar supermusikaliskt. 
När jag menar bra lovsång, menar jag inte bara att bandet är bra musikaliskt, utan att de riktar sitt fokus på Jesus till 100%. Jesus är så mycket viktigare än musiken i sig. 
 
Här är ett band, eller egentligen är det som en församling som sjunger mycket lovsång. Jag verkligen älskar deras hunger till Jesus! Love it! Enjoy! 
 
 
De är ganska långa, men så värt att se!! Blessings!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype