Min dotter, din tro har frälst dig

Det finns ett underbart ställe i Markus 5:25-34:
Där var en kvinna som hade haft blödningar i tolv år. Fast hon hade lidit mycket hos många läkare och lagt ut allt hon ägde, hade hon inte fått någon hjälp. Det hade bara blivit sämre med henne.  Hon hade hört talas om Jesus, och nu kom hon bakifrån i folkmassan och rörde vid hans mantel.  Hon tänkte: "Om jag så bara rör vid hans kläder blir jag frisk." På en gång upphörde hennes blödningar, och hon kände i kroppen att hon var botad från sin plåga.  När Jesus märkte att det hade gått ut kraft från honom, vände han sig om i folkskaran och frågade: "Vem rörde vid mina kläder?"  Hans lärjungar sade till honom: "Du ser hur folket tränger sig inpå dig, och du frågar: Vem rörde vid mig?" Han fortsatte att se sig omkring efter kvinnan som hade gjort detta. Hon visste vad som hade skett med henne och kom förskräckt och darrande och föll ner för honom och talade om hela sanningen för honom. Då sade han till henne: "Min dotter, din tro har frälst dig. Gå i frid och var frisk och fri från din plåga!"
Jag bara beundras av denn kvinnans tro! Hon är svårt sjuk, utrfryst ur samhället och det är helt otänkbart att gå ut och nudda andra människor. Men hon går den smala vägen och hittar Jesus. Hon visste att Jesus kunde bota henne, varför inte gå dit liksom? Hon tänker "Om jag så bara rör vid hans kläder blir jag frisk.". - Wow, vilken tro!
Så fort kvinnan rörde i Jesus blev hon helad, och Jesus kände detta. Han frågade vem som hade rört vid honom, men kvinnan vågade inte gå fram. Lärjungarna tvivlade också på vad Jesus sa, hallå det var ju trångt! 
Men kvinnan kom fram till slut, på vacklande ben. Hon skämdes lite, hon fick ju egentligen inte vara där och nu vill Jesus se henne. 
Jag kan bara fantisera hur Jesus såg på denna kvinna när hon klev fram. Inte var han sur, snacka om att han måste ha varit glad! Han stod säkert där med öppna armar och kramade om henne. Ett brett leende hade han också, det tror jag! 
Han säger "Min dotter, din tro har frälst dig. Gå i frid och var frisk och fri från din plåga!" - MIN DOTTER! Fattar du hur kärlekfull Jesus är? Nä, tror inte det, jag fattar inte heller. Min dotter säger Jesus. Föräldrar älskar sitt barn mycket, och Jesus säger dotter? Åhh, det berör så mycket! 
Sedan säger han din tro har frälst dig. - Jag tror inte att man måste tro tillräckligt mycket för att bli helad. Nej, denna kvinnan vågade gå fram. Hon hade en pytteliten tro, men den räddade henne. Hon vågade stiga fram. Hon kanske inte trodde alls, men hon steg fram i alla fall. 
När vi ber för sjuka kanske vi inte tror att personen ska bli helad, men vi ber i alla fall! Där har vi ju tro! 
Det är så häftigt det Jesus gör! Så fort vi kommer fram till Jesus så händer det saker! Så fort vi umgås med honom, det händer saker! 
Love you Jesus! 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype