Uppdraget här på jorden

Vad är vårt uppdrag här på Jorden? Egentligen skulle det bästa vara att skjuta den som nyfrälst, för då hinner de inte synda och man kommer till Gud. Wohoo, tummen upp!! Eller inte... 
Nämen, skämt o sido, vad är vårt uppdrag? Man har hört talas om att inom judenom är deras uppdrag att visa på Gud. 
I Matt 28:19 står det: "Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn."
Vårt uppdrag är att göra alla till lärjungar. Men vi kan inte tvinga folk, det kommer aldrig att gå. Vi måste berätta om Jesus, vi måste vittna. Vi måste ta ned Guds rike till jorden. 
Men hur ska vi göra detta? 
Ja, vi måste be, be och be. Utan Jesu kraft kommer det aldrig att påverka. Det är hans vilja som ska ske! Ingen annans! 
Sedan måste vi vittna. Genom vittnesbördet växer det fram tro och hopp. Om folk vågar vittna vad Jesus har gjort i sitt liv kommer andra att tänka "Om Gud gjorde så i han/hennes liv kan han också göra det i mitt liv!" Det är viktigt med vittnesbördet! Den har en stor kraft och påverkan! Vi kanske inte alltid tror det, men så är det! 
Det kommer också att hända mer om vi vittnar. För om vi vittnar om tex helanden, så vågar fler fråga om förbön och fler vågar och be. Det betyder att fler kommer att bli helade! Gud jobbar ganska logiskt! 
Sedan måste vi berätta om Jesus. Speciellt om Jesu kärlek. Kärleken i dagens samhälle är det som verkligen behövs. Ibland kallas Umeå inte bara för Björkarnas stad utan också Spice City. Folk hittar, eller de tror de hittar, lyckan i droger. Varför? Varför ska vi som bär på denna frid inom oss, vi som har Jesus, varför ska vi inte berätta om den härligheten? Varför ska vi inte föra den vidare? Det finns ingen logisk förklaring. Det handlar om liv och död. Du räddar liv genom ditt vittnesbörd, du räddar liv genom att berätta om Jesus! Det finns inget att förlora! Du har ju redan Jesus, och då behöver du inte vara rädd! 
 
Så våga! Jesus har dött för dig och mig på korset. Det är ganska coolt. Varför kan inte vi göra han en liten tjänst genom att berätta om hans stora, enorma kärlek? Jag tycker det är ologiskt att inte berätta. 
Sedan finns det såklart saker som hindrar en. Rädsla till exempel. Där har vi alla varit, i alla fall jag. Det är som en mur mellan mig och den som jag kanske ska fråga om jag får be för den personen. Men strunt i de där känslorna, slå bort dem! Det är fienden som är ute och härjar, han gör vad som helst för att andra inte ska ta emot Jesus. Men hallå, du har ju Jesus!! Han är segraren! Du behöver inte vara rädd, Jesus älskar dig och är med dig hela tiden! Var inte rädd, utan lita på honom! Då kommer det gå HUR BRA SOM HELST!! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype