Fix your eyes on Jesus

"Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också." - så står det i Matteus 6:33. 
Jag tror detta är väldigt viktigt. Vi behöver inte oroa oss för morgondagen, för Gud håller redan i den. Vi ska söka Guds rike så kommer allt falla på plats. 
Att fokusera på Jesus är så viktigt. - För genom Jesu kraft kan vi gå igenom alla stormar. Ingen storm i livet är för stor, för Jesus är ännu större. 

I Matteus 14:22-33 står det såhär:
Omedelbart därefter bad Jesus lärjungarna att sätta sig i båten och fara över till andra sidan sjön. Själv stannade han kvar för att se till att folket gick hem. Sedan befallde han sina lärjungar att stiga i båten och fara i förväg till andra sidan sjön medan han skickade hem folket. Så snart han hade gjort det gick han upp på berget för att vara för sig själv och be. Där var han ensam när det blev kväll. Båten var då redan långt från land och kämpade mot vågorna, eftersom det var motvind. Strax före gryningen kom han till dem, gående på sjön. När lärjungarna fick se honom gå på sjön blev de förskräckta och trodde att det var en vålnad, och de skrek av rädsla. Men genast talade Jesus till dem och sade: ”Lugn, det är jag. Var inte rädda.” Petrus svarade: ”Herre, om det är du, så säg åt mig att komma till dig på vattnet.”Han sade: ”Kom!” och Petrus steg ur båten och gick på vattnet fram till Jesus. Men när han såg hur det blåste blev han rädd. Han började sjunka och ropade: ”Herre, hjälp mig!” Jesus sträckte genast ut handen och grep tag i honom. ”Du trossvage”, sade han. ”Varför tvivlade du?” De steg i båten, och vinden lade sig. Och de som var i båten föll ner för honom och sade: ”Du måste vara Guds son.” (Bibel 2000)
Det är ganska häftigt det Petrus gjorde. När man är förälskad så kan man inte göra något än att tänka på den personen, man gör ganska knäppa saker. Petrus är så förälskad i Jesus, att han ger sig ut på vattnet. Han ser Jesus på vattnet, han vill så gärna komma ut till honom, där Jesus är. Petrus vill vara där Jesus är. Han ser inte det som kan distrahera honom, utan han ger sig ut på vattnet och fokuserar på Jesus. 
Men sedan kommer tvivlet och rädslan, det som distraherar Petrus från att fokusera på Jesus. 
 
Detta kan man se i våra liv idag. När vi inte fokuserar så sjunker vi. Det finns så mycket som distraherar dig från Jesus. Rädslor, tvivel, tänk om, eller till och med i de bra stunderna kan vi tappa kontakten med Gud. 
Men låt inte detta distrahera dig! Låt det inte komma mellan din och Jesus relation! För din relation med Jesus är så viktig! Genom den kan han lugna alla dina stormar i livet. 
Dessutom får vi det så mycket bättre när vi är med Jesus. Hallå, han känner ju dig! Han planerar ditt liv, och om du inte litar på honom vad händer då? Jesus vill bara ditt bästa, han älskar dig så mycket! Vi ska lita på honom, för han har så stora planer i våra liv! Ännu större än vad vi kan ana! 
Därför måste vi fokusera på Jesus. Jag brukar intala mig det när jag ser att jag tappar kontakten med Jesus. "Fokusera på Jesus, bara fokusera" - jag intalar mig det ganska ofta. Det känns ganska najjs faktiskt, för jag vill leva med Jesus hela mitt liv. Och när jag känner att jag tappar kontakten så säger jag till mig själv. Då får jag ett lugn i mig och känner att Jesus har kontroll och jag överlämnar allt i hans händer! Tänk vilken lyx! Tack Jesus! 
So, just fix your eyes on Jesus!
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype