"Det är sant, varför ska vi inte dela med oss om det?"

Hej! Nu sitter jaag här, vid mobilen och skriver:) vi får se om der funkar:P
 
igår såg jag på ett program. Då sa en kvinna "det är sant, varför ska vi inte då dela med det?" Tycker att det är ganska bra sagt, varför inte liksom?! Varför ska vi inte berätta om Jesus? Det är ju sant... 
Jag vet att det kan vara läskigt ibland. jag vet att det nästan alltid är en röst som säger "gör det inte". Det är alltid en rädsla där. En rädsla som säger att alla kommer att tycka du är en tönt. Men man får lite på Gud, då går det Bäst. Men, jag vet att det är ganska svårt att lite på Gud. Och det vet Gud om. Han vet att vi tvekar ibland, men man får försöka att lita på honom, man ska inte låta sig dras tillbaka. Det är bara att göra. Skit i dem som tycker att du är töntig. Skit i dem som skrattar. Gör det för Jesus! På längden kommer det bli bäst. Det är så jag tänker ibland. Det känns lite läskigt nu. Men det gör inget, för jag vinner på det i längden!! Det är bara att tänka så! 
Vi kristnas uppdrag är att berätta om Jesus för andra som inte har hört talas om den mannen. Vi ska göra folk till lärjungar. 
Men det är så mycket som står i vägen för det i dagens samhälle. Folk tar droger, röker, relationsproblem osv. Det är så mycket annat folk ger uppmärksamhet till. Vi måste få den uppmärksamheten på Jesus! Om de tror att man blir lyckligare av droger, hur många miljoner gånger lyckligare blir man inte då hos Jesus? Allt är så mycket bättre hos Jesus, man får ut mycket mer om man har sagt ett Ja till honom. Men det vet inte Sveriges medborgare om idag. Och det måste vi ändra på!


Ellen    •     •   http://finlandsgullet.wordpress.com/

Jag försöker berätta mera om Jesus på min blogg och genom mina serier. Här är min serieblogg. :)
http://cirkusgangetsanjoe.wordpress.com/










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype