Profeterna

Res dig, stråla i ljus! Ditt ljus är här, Herrens härlighet går upp över dig. Jorden är höljd i mörker, töcken omger folken, men över dig ska Herren stråla, över dig ska hans härlighet visa sig (Jesaja 60:1-2)
 
Ty jag är med dig, säger Herren, och jag skall rädda dig (Jeremia 30:11)
 
Jag skall själv valla mina får och låta dem komma till ro, säger Herren Gud. Jag skall leta efter de vilsegångna och hämta hem de bortsprungna, jag skall förbinda de skadade, hjälpa de sjuka och se till de starka och välmående. Jag skall valla dem på det rätta sättet (Hesekiel 34:15-16)
 
De här tre bibelorden är från tre böcker i bibeln från gamla testamentet. Alla tre har något gemensamt, Jesaja, Jeremia och Hesekiel alla tre var profeter. De sa mycket om vad som skulle hända och att Jesus skulle komma och vad som skulle hända med honom. De sa även mycket som vi kan relatera till idag och ta till oss. Många känner sig vilsna och bortsprungna, men Gud vill leda de rätt om de ber honom om det. Om man sträcker ut handen till honom så tar han den och drar upp oss från djupet in till sin famn och ljuset.
 
Gud lyser över de som vill tillhöra honom och han lämnar de aldrig. Han tänker inte tvinga någon att komma till honom men han ger oss ett val. Om vi vill följa honom så kommer han att hjälpa oss. Men ibland även om vi kanske inte har sagt ja till honom så kan han hjälpa oss, ibland så kanske vi har bett utan att vi tror och sen tror vi att allt bara löste sig av sig själv även om Gud hade ett finger i det hela. Gud vill rädda oss, men vi måste låta oss bli räddade.
 
Hoppas verkligen ni har en underbar sommar!!!
Kram Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype