Livets Kraft Är Kärlek

Hej alla härliga människor.
För ett halvår sedan ungefär, alltså över nyårs helgen 28/12 2012 -1/1 2013, så var jag på ett ungdomsläger som hette Livskraft, det var ett galet bra läger. Det va andra gången jag va på det över nyår. När jag var på väg dit var jag både lite trött och hade lite små jobbigt, men jag var även jätte taggad på att vara där. Så fort jag kom fram och in i huset där det skulle äga rum blev jag ännu mer taggad. Jag ville se vad Gud skulle göra i mitt liv under den helgen.
 
Jag blev verkligen "slagen" av Guds kraft när jag kom dit. Jag kände hur det var öppet mellan himmlen och jorden. Det var lätt att kommunicera med Gud, mycket lättare än vanligt i alla fall. Det var lätt att höra Herrens röst. Jag fick flera gånger upp profetiska ord till folk, profetiska ord är när man hör något från Gud som man själv inte kan veta om någon och det kan vara något som håller på att byggas upp hos någon.
 
Under varje möte blev jag väldigt berörd av Guds kärlek. Ett möte blev jag så berörd att jag var nära att börja gråta, och jag gråter nästan aldrig. Jag fick se mycket av vad Gud ville. När jag var där sa Gud till mig att det var på väg en väckelse över Sverige, speciellt över Norrland, att den skulle börja här i Norrland och sen sprida sig söder ut. Det var några ledare som bodde/bor Vilhelmina där och när jag såg en av de en gång kände jag bara hur de skulle få se en väckelse där i Vilhelmina.
 
Inför sista kvällsmötet så blev jag frågad att vara med i förbönsteamet och be för folk. Vi stod två och två och bad för de som kom till oss och ville ha bön. Den första som kom till mig och den jag bad med kom för att be en frälsningsbön, alltså att den ville ha hjälp att be om att bli kristen och få in Jesus i sitt liv, jag tyckte att det var så sjukt mäktigt. Jag trodde inte att det skulle hända att någon skulle komma till mig och fråga om jag kunde be frälsningsbön med den. Det kom flera andra som ville ha förbön för olika saker, och till alla av de fick jag olika ord. Jag kände verkligen hur god Gud är.
 
Gud har sån oändlig kärlek för oss så det går inte att beskriva. Han älskar er jättemycket.
 
Hoppas ni får en underbar dag!
Kram Anna


Johan    •     •  

Jag har haft samma vision som dig fast bara senaste veckan.

Svar: Mäktigt! Gud är cool
NONE NONE










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype