Gud hör bön

I helgen som var så var jag ledare på ett läger för barn, och under de dagarna så hade jag fått jätteont i mina axlar. Jag vet inte riktigt varför. I måndags eller i tisdags så frågade jag några om de kunde be för mina axlar, och det gjorde dem. När jag vaknade morgonen efter så var mina axlar mycket bättre. Det tycker jag var mäktigt. Gud svarar på bön på så olika sätt.
 
Det står i bibeln i Matteusevangeliet 7:7 "Be, så ska ni få. Sök, så ska ni finna. Bulta, så ska dörren öppnas." Det är lite så när vi ber om helanden, om vi ber så kommer vi få det på ett eller annat sätt. Jesus sa även att om vi ber om något och tror att vi har fått det så kommer det att komma. Så om vi ber och tror att vi blir helade så kommer vi bli det, men kanske inte som vi tror. Vissa gånger blir vi helade så att vi verkligen känner att det händer något, andra gånger verkar Gud på en längre tid och då märker vi inte riktigt att det händer så mycket, men när man tänker på det så har man blivit helad.
 
I Apostlagärningarna 26:8 står det "Varför anser man det otroligt bland er att Gud uppväcker döda?" Jag känner så här, varför skulle det vara konstigt att Gud kan det. Han kan ju hela oss från alla möjliga skador och sjukdomar. Många blir förvånade även då, men välkommen till det normala hos Jesus. Det är inte så att man går runt själv och alltid ser sådant. Men när man är med Jesus så kan man se vad som helst så jag tycker inte att det blir så konstigt alls. Många kristna har även svårt att tro på det, men Jesus sa att vi inte behöver så mycket tro för att det ska kunna hända något. Om vi bara har tro så stort som ett senapskorn, som är ett jättelitet frö, så kan vi flytta berg. Vi gör det mesta för svårt för oss. Egentligen är evangeliet lättare än vad vi tänker. Vi tänker att det är så komplicerat, men vi måste tänka som barn för att vi ska kunna förstå det.
 
Hoppas ni har en underbar dag!! Jesus älskar er så galet mycket!!!!!
Kram Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype