Gå på vatten

I bibeln står det att Jesus gick på vattnet när han hade varit uppe på ett berg och bett och lärjungarna var mitt ute på en sjö.
 
Det är många som tänker att man inte kan gå på vattnet men om Jesus kunde så borde vi kunna göra. Jesus sa faktiskt att vi skulle kunna göra saker som han gjorde och större saker. Så då borde vi också kunna göra det. Men det kanske inte är så lätt.
 
Men ibland kan gå på vattnet också betyda att göra något som verkar helt omöjligt. Men om man gör det i tro så kommer stora saker att ske. Om man tror på Jesus och vad han kan göra så kommer det att kunna ske stora saker. Troligen inte som vi tänker oss, för det gör det inte så ofta.
 
Man måste våga ge sig ut på vattnet och kolla på Jesus för att man ska kunna se något. Utan Jesus så är det omöjligt att göra något eftersom att vi inte gör det i oss själva utan det är Jesus som gör det genom oss.
 
Ha en underbar dag!!!
Kram Anna


LIENE    •     •   http://lifefromwithin.blogg.se

Ja, utan Jesus är det omöjligt.
Finns en bra låt som handlar om att gå på vatten med Hillsong United som heter "Oceans"

keijo    •     •  

Jesus sade ,att vi kan gåra större saker vad har gjorde på jorden i 2000 år sen han var med oss och Stora saker har hänt med trons kraft till Herren men uan honm det går inte göra nånting.Låt oss börja in Jesus namn göra under in tron til Herren lika som en pastor i USA bad ,att ett be skulle växa och det gjorde också några år och döda har vaknat till livet och blinda har fått syn ,halleluja,,,tack med välsignelse,keijo södertälje

Nancyphant    •     •  

Ta emot Jesus!

http://nancyphant.wordpress.com










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype