Att höra Guds röst

Att höra Guds röst är inte alltid så enkelt. Man måste vara ganska uppmärksam ibland. Det kan komma som en tanke, det kan komma som en lugn andning eller hur man nu ska förklara det, men som en stilla vind kanske man kan säga, vissa gånger är det helt klart och man vet det här är Gud, andra gånger är det lite mer oklart men man måste ibland våga sig ut och prova. Ibland får man saker som passar en själv, men ofta får man saker som är till andra, som profetiska ord eller kunskapens ord, om saker man inte kan veta något om, till exempel att det är någon som har ont på ett ställe och att Gud vill hela den och massa annat också. Gud väljer lite oftare att säga saker genom andra människor till en.
 
Men Gud har sjukt många fler sätt att tala på. Han kan tala genom musik och sånger. Genom olika texter. Ibland när vi hör en sång eller läser en text så kan vi bli djupt berörda för att vi känner att det talade till oss, och då kan Gud ha på något vis hjälpt oss att hitta den för att han vet vad vi behöver.
 
Gud har sån rolig humor för ibland talar han på sånna vis som vi absolut inte tror. Vi kan få ord som vi känner att vi ska säga som låter jättekonstiga för oss, men om vi vågar säga de så kan det va någon som behöver höra det som kanske har tvivlat på om Gud finns som kan få svar på att han faktiskt finns.
 
Det finns så sjukt mycket mer man skulle kunna säga, men då skulle det bli en hel predikan.
Hoppas ni har en bra dag och en skön sommar.
 
Kram Anna


LIENE    •     •   http://lifefromwithin.blogg.se

Intressant inlägg :)

Jag hörde en gång att en man som var flintskallig hörde från Gud att han måste köpa en kam. Samma dag senare skulle han träffa sin vän och de skulle åka båt, och å frågade vännen om han hade kam med sig för han hade inte sin med sig och det hade han ju. Sen vet jag inte om det var med flit han hade glömt kammen, men han hade frågat Gud att om han finns ska han ge ett tecken och det var genom kammen för har man inte hår varför har man kam med sig? Jag önskar jag kunde återberätta på ett bättre sätt men då förstår nog innebörden.










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype