What time is given to you?

Frodo: I wish the ring had never come to me. I wish none of this had happened. 
Gandalf: So do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given to us. There are other forces at work in this world Frodo, besides the will of evil. Bilbo was meant to find the Ring. In which case, you were also meant to have it. And that is an encouraging thought. 
 
Fler sagan om ringen quotes här. Men det är för att de är så bra. Det här är från första filmen. Jag älskar den lika mycket som jag gjort sen jag såg den första gången för flera år sedan. Det här är när de är på väg igenom Moria och de har stannat på en paus för att Gandalf ska förstå vilken väg de ska ta för att komma rätt och inte gå vilse i berget. Det här citatet visar lite på vad som kan vara i verkliga livet för oss idag. Vi är i olika situationer i livet. Vissa bra och vissa dåliga perioder i livet. Det kan också vara vilken tids epok vi lever i. Vi kan inte bestämma var och när vi lever. Inte heller när det ska vara bättre eller sämre.
 
Det enda vi kan bestämma är vad vi ska göra av det. Vi kan välja att visa på Guds rike. På hans härlighet. Det spelar ingen roll vart vi är ifrån eller när vi lever. Jesus är med alla som tror och visar vägen om vi vill följa. Vi kan välja att använda vår tid till att följa Jesus och gå i hans fotspår. Ingen annan än du kan bestämma vad du ska göra med tiden som är given till dig. Men slösa inte bort den. Öppna dina ögon och se att Jesus står med öppna armar och väntar på dig. Han väntar på att du ska komma till honom. Han älskar dig och vill vara med dig. Han vill ge dig en kram han vill trösta dig i det svåra. Om du säger ja till honom kommer du aldrig att ångra drt. Han kommer bli så lycklig över det.
 
Job 8:21 Än en gång skall Han låta dig skratta,låta dig jubla av glädje.
 
Kram 
Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype