Calling on You

I could face a mountain But I could never climb alone I could start another day But how many, just don't know (Without You - Mötley Crüe)
 
You, You make my life complete You give me all I need You help me through and through I'm calling on you (Calling on You - Stryper)
 
Dream on, dream on, dream yourself until your dreams come true (Dream On - Aerosmith)
 
De här delarna är från tre sånger av många sim har betytt mycket för mig. Även fast det bara är Stryper av dessa som är klassat som ett krisret band. Men det de andra handlar om kan också tolkas på ett kristet sätt. Vi möter berg i våra liv på många sätt. Vi stöter på svåra tider. Vi kan gå in i de men vi kan inte klara av de själva. I de tiderna bär Jesus oss. Vi kan vakna långa dagar och möta dess svårigheter. Men utan Jesus blir det svårt.
 
Vi har många drömmar som vi vill ska hända. Men det blir inte alltid som vi tänkt oss. Men vi ska aldrig sluta dröma. För att det vi drömmer om kommer att hända på vissa sätt inte alltid som vi tror.
Vi måste be till Jesus och berätta för honom om allt vi drömmer om och alla våra önskningar så ska vi få det på hans sätt. 
 
Stryper som gjorde Calling On You och massa annat bra står för Salvation Through Redemption Yielding Peace, Encouragement and Righteousness och de har massa kristna budskap och vill visa på vem Jesus är. Precis som vi vill. På sitt sätt. Alla har olika sätt. Vi kan inte göra precis som de men vi kan på vårt sätt. 
 
Jesus älskar er!
Kram 
Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype