Livets Berg-och dalbana

Jag har tyvärr inte kunnat va inne och skriva för att jag har varit utan internet i en vecka. Efter att jag kom hem så var jag lite borta och kunde inte komma på något alls. Men nu ska jag försöka skriva något.
 
Livet kan ibland vara lite som en berg-och dalbana. Det finns uppförsbackar och det finns nerförsbackar. När vi är i nerförsbackarna så känns det mesta lätt och roligt och kanske lite pirrigt i magen vissa gånger. Men i uppförsbackarna så känns det tungt och jobbigt.
 
När allt rullar på och vi är i en nerförsbacke kanske vi inte tänker lika mycket på att tacka eller be till Gud för att det är ofta då man tänker att det funkar som det ska, men det är lika viktigt i en bra tid som i vilken annan tid som helst att be, även om man inte har en massa böneämnen kanske man vill tacka för något. 
 
När det är tungt och vi är i en uppförsbacke, vissa gånger ganska branta backar, så kan det kännas som att Gud är långt borta och att vi är helt ensamma. Men Gud är alltid nära och bär oss genom allt. Han kommer inte överge oss när vi har tagit emot honom i våra liv. Det kanske känns som att vi är helt övergivna i vissa tider men det är vi inte. Gud älskar oss så mycket att han lät Jesus dö för oss. Vi har inte på något sätt förtjänat det eftersom vi alla är syndare. Men Gud sände Jesus till oss för att vi skulle få evigt liv med honom. Har vi tagit emot honom i våra liv så har vi allt. Men bara för att man har vänt sig till Gud betyder inte det att allt blir lätt. Utan allt fortsätter och kan bli ganska svårt ibland, men Gud hjälper oss. Vi behöver vända om till Gud flera gånger för att vi går fel när vi syndar. Men Gud fölåter oss när vi gör fel och hjälper oss rätt igen.
 
Han vill att vi ska vara med honom och han vill vara med oss. Vill du att han ska vara i ditt liv?
 
Kram
Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype