Jesus Ger Liv

The thief comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full. John 10:10 
 
Tjuvar kan liknas med djävulen och demoner. De vill tjäla från oss det vi har. De vill förstöra och döda. De vill ruinera vår tro och vårt hopp. Försöka få oss att känna oss missmodiga och dåliga. Men de är inte så bra på det alla gånger. Eftersom Jesus är starkare än de så kommer de ändå misslyckas. Och de har de redan gjort när Jesus dog på korset för våra synder. När Jesus dog var det en jordbävning i helvetet för att Jesus vann seger.
 
Jag hörde i en predikan av Hans Weichbrodt en bra grej han sa att djävulen är dödsdömd men ännu inte död. Jag kände ba: amen. Och det är därför han skickar mer hemska saker för att han vet att hans tid snart är över.
 
Jesus ger oss liv och kärlek och han ser oss för de vi är. Han vill att vi ska vara just som vi är och leva för honom. Han älskar oss så mycket att han dog för oss så att vi skulle få leva.
 
Gud välsigne er
Kram
Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype