Tålamod

Sorry för dålig uppdatering... Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och jaa... Men jag ska skärpa mig nu!
Det är väldigt ofta man ber och ber och ber. Men man upplever att det aldrig händer saker. Jag har bett för en kille i ett år nu, mer än ett år, men det händer liksom aldrig något! Ibland blir jag lite sur på Jesus, varför kan det liksom inte hända?!
Men jag tror att man måste ha tålamod med Jesus. Han har hört era böner, det har absolut gjort! Men i stället för att be för tex en person att den personen ska få möta Jesus. Be att du ska få veta på ett eller annat sätt vad Jesus gör i denna persons liv. Du kan be var denna person är i sitt liv. Kanske är denna person jätteensam? Eller jätteglad? Då kan du peppa denna person på olika sätt. Du kan ge ett passande bibelord, eller lapp. Kanske till och med en bibel? Det kan ändast du avgöra! Be att du ska få frimodighet och att du ska våga, då kommer Jesus att stötta dig!
Jesus ger dig uppgifter, men inte uppgifter du inte klarar av. Men han ger dig uppgifter som du inte klarar av ensam. Fattar du? När du inte riktigt klarar dig själv, då ber du till Gud om hjälp. Då hjälper han dig på ett eller annat sätt. Jesus tar en större plats i vad du gör om du inte riktigt klarar det själv. Men Jesus är alltid på din sida!! Han älskar dig så mycket och bryr sig om dig!
 
En sak jag har gjort förra veckan är att jag fick med i Facebook-gruppen "Ge och du ska få". Det är verkligen ett tips! Det är en grupp på ca 4000 medlemmar som stöttar varandra, ger böneämnen och vittnesbörder. Det är helt underbart!
 
En sak till, är det bara jag som vill att Jesus Culture ska komma till Sverige?!?!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype