Hamnis:P

Hejhej!
Igår var jag på en ungdomskväll på Hamnis:D Det var väll kul:P Nä, man hade hoppats på fler och kanske lite bättre lovsång (och en predikan). Men annars var det bra:) Alltså egentligen så behöver det ju inte vara hur bra som helst för det viktigaste var Jesus och mötet med han! Och det fick jag! Och plötsligt så fick jag en magkänsla. En sådan där härlig magkänsla! Det var en person där som heter Joel. Han var med på KingdomCamp. Så jag visste ju vem det var. Och han är en sådan där person som är frimodig och går på stan och ber för folk och har MASSOR av Jesushistorier! Men jag fick en tanke att jag skulle gå till han (magkänslan) och fråga om han kunde be för mig och en kompis som jag har en känsla att han kommer att bli kristen. Så då gjorde jag det! OCh det var helt fantastiskt! En sådan känsla! Man verkligen kända att Jesus rörde vid mig! Vi bad en stund och efter det var jag bara med Gud! Jag kommer nog aldrig att släppa den där känslan när man får en magkänsla att man ska gå fram till en person och fråga om han kan be för en! Sedan fick jag en till magkänsla-Jesus talar med mig! Magkänslan/tanken visade att denna kille som vi bad om kommer att bli frälst, eller jag får leda han till tro snart! Kanske inte i veckan, men snart. Vet inte när, men det gör mig glad att veta att det kommer att hända saker på MIN SKOLA! Nu ska vi fortsätta att be och vara ett ljus på skolan! JESUS ÄR SÅ BRA! (känner mig speedad och framför allt GLAD!) Så snälla be en liten kort bön för våran grupp på Sjöfruskolan att vi ska vara frimodiga och våga att stå för våran grupp och vara ett ljus på våran skola! Tack på förhand! 
 


Amanda -Kristen & fotogalen    •     •   http://photoobymee.blogg.se

Hej!
Vill du göra ett bloglovinbyte?
KRAM










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype