Genom Jesus kärlek kommer folk att bli frälsta!!!

I helgen så var jag på EFS-konferansen i Umeå, någon som var där? 
Men i alla fall så sa prästen när hon predikade "Folk kommer bli frälsta genom Guds kärlek!" 
Jag har alltid tänkt att om bara folk kunde se när folk blir helade så skulle de bli frälsta! Men nu har jag bytt tanke. För om en som inte är troende skulle se ett helande eller vara med om ett skulle den kanske bara tänkt "Okej, jag blev helad, och sedan?" och sedan går den personen bara vidare i livet och inte alls tänkte på vad egentligen som hände. Visst finns det folk som blir frälsta genom ett helande. MEn jag tror att de flästa blir frälsta genom Jesus kärlek. För folk vill veta vad detta är. 
Idag hade vi JLY-guppen. Och den här gruppen ska vara ett ljus på skolan. Vi ska inte bara sitta där i grupprummet och be och läsa bibeln. Visst ska vi ha våra samlingar. Men vi ska också  göra något på skolan. Tillexempel be i korridorerna, sätta upp lappar på skåpen när den personen har namsdag eller födelsedag, eller sätta upp hjärtan på skåpen på alla hjärtans dag tex. på så sätt undrar folk vilka vi egentligen är och vi är kärlek på skolan. I bibeln står det är kärleken är det viktigaste. Och det är det verkligen! GENOM JESUS KÄRLEK KOMMER FOLK BLI FRÄLSTA!!<33 det är så härligt att tänka på den tanken tycker jag!:D 
Så, man ska be för sjuka och fortsätta med att be för helanden. Men framför allt GE FOLKET KÄRLEK, LÅT DE FÖRSTÅ JESUS KÄRLEK!!!<33











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype